Mitt Liv

Berättat av Olivia

Född 2009. Lycée International. Svenska sektionen. 5A.

✏️ Berätta hur du föreställer dig ditt liv 2050

Agenda 2050

Måndag 9/01:

Jag vaknar klockan 6 på morgonen, gör mig i ordning och sätter på mig ett par handskar mot det nya viruset: Oreal 17. Sedan kommer min robotchaufför och hämtar mig i min flygande Ferrari för att åka till U.S.A.

Efter en timme tar vi en paus för att äta i den nya svävande restaurangen innan vi fortsätter resan. När jag kommer fram till USA tar jag en taxi till Trump hotellet. Direkt efter det går jag in i mitt rum som jag har bokat och åker sedan till Vita huset. Där kommer jag intervjua Donald Trumps barnbarn som försöker bli president för, inte bara U.S.A, men också för Frankrike.

Tisdag 10/01:

På torsdag vaknar jag klockan 7. Jag gör mig i ordning och hämtas av min chaufför. Han kör mig till Vita huset igen. Där skriver jag klart min artikel om Donald Trumps barnbarn.

Den dagen kommer mitt jobb att sluta tidigt så därför hinner jag avsluta dagen med att shoppa.

Onsdag 11/01:

Jag åker till Tv huset för att vara med på tv och fortsätta prata om min intervju med Donald Trumps barnbarn. När jag slutat mitt jobb skyndar jag mig att åka hem för att få min nya telefon 25 pro max som man kan forma till en iPad men som man också kan styra en bil eller en buss med. Efter att jag fått den packar jag min resväska till dagen efter då jag har semester.

Torsdag 12/01:

På torsdag tar jag mitt privatplan till Mallorca klockan 8:00 på morgonen för att träffa mina barn: Klara, Amelia och Alexander. Väl framme på Mallorca tar jag en taxi till min lyxiga villa för att därefter skicka en present till min svenskalärare Åsa, som jag hade i 4an och 6an.

Fredag 13/01:

Det är Klaras födelsedag och därför överraskar vi henne med frukost på sängen och ett par presenter. Efter det packar hela familjen sina resväskor för att vara två dagar i Technoland. Det är som Disneyland fast större och med många fler restauranger, elektroniska apparater, attraktioner, en jättestor simhall och ett vattenland. Väl framme ställer vi in vårt bagage på hotellet och fortsätter ut i parken. Vi börjar med att gå in i ett spökhus. Det tar exakt 20 minuter att gå igenom och innehåller massa läskiga saker. Efter att vi åkt flera andra attraktioner bestämmer vi oss för att äta lunch. Efter maten tar vi en liten paus på vårt hotellrum och ger Klara fler presenter, äter tårta och kollar lite på mobilerna. Den dagen la vi oss inte förrän klockan 11 på kvällen.

Lördag 14/01:

På lördagen är vi fortfarande på Technoland. Den enda skillnaden från igår är att vi har bestämt oss för att vara i vattenlandet den här dagen. Därför tar vi med oss simkläder och går till vattenlandet. Efter att vi har klätt om delar vi direkt på oss och åker olika rutschkanor. När det är lunchtid samlas vi allihop vid en liten flytande restaurang på vattnet. Där äter vi varsin en hamburgare, pommes frites och en glass till efterrätt. Eftersom det är över 27 grader hoppar vi direkt i en stor simbassäng med många strömmar. Sedan är det dags att åka hem och tur var det för vi var helt slut och kom inte till sängs förrän kl 22.

Söndag 15/01:

Hela familjen tar sovmorgon tills att jag äntligen bestämmer mig för att gå upp och göra frukost. När vi börjar att äta frukost är klockan redan 9:00. Det regnar så vi bestämmer oss för att gå på bio och se en ny 4D film där den fjärde dimensionen består i att man får tänka sig hur filmen ska sluta och alla upplever olika slut. Efter det går vi hem och pysslar ett 3D pussel som kan lägga sig själv om man ber om det.

Publicerat

17 januari 2022

Berättat av

Olivia

Licens

CC BY

Arkivkod

M1:4/00210

Insamling

Mitt liv 2050

Skola

Lycée International. Svenska sektionen

Klass

5A

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6528 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.

Så kommer du igång!