Berättat av Linnea
Född 2011. Solhemsskolan. 5A.
📆 Vilken dag vill du berätta om?
09.04.2024
💬 Om du vill, berätta lite om dig själv och vad du tycker om att göra
✏️ Berätta om en dag i ditt liv
Jag vaknade kl 6:30, men gick upp ur sängen kl 6:50 för att sen klä på mig. Jag tog på mig underkläder,ljusblå jeans, en svart T-shirt, svarta långa strumpor, en grå hoodie med en drake på och svarta arm värmare. Sen tog jag fram frukost och jag tog fram limpa, oboy, mjölk och medicin sen blandar jag oboyen och tog 2 limp makor med smör. Jag tog min medicin, drack oboyen och åt mina mackor. Sen packade jag min väska till skolan efter de så gick jag och borstade tänderna. Sen gick jag till Louise för att gå till skolan. På morgonen så hade So prov på Judendomen och jag tror det gick bra kl 8:10-8:50 sen hade vi bild 8:50-9:40 det var kul men rörigt. Jag hade rast 9:40-10:00 jag och mina kompisar gick runt och pratade på rasten.
Sen hade vi matte från 10:00 till 11:35. Matten gick fort, jobbade 2/5 sida. Sen hade vi teknik och de gick bra. Jag åt en helt OK lunch och sedan hade vi rast jag hängde med min bästis. Sen hade jag engelska och vi jobbade med Oliver twist sedan bytte vi till so och vi såg på en film om kristendomen, filmen var 38 min lång.
Vi slutade kl 14:45 sen tog jag min medicin för att sen gå hem. När jag väl var hemma så tog jag melis som bestog av limpa och smör. Efter meliset så chillade jag ett tag till middagen, jag åt pasta med köttbullar. Sen på kvällen efter middagen så kollade jag på tv och senare så borstade jag tänderna, tog sprutan, tog min medicin och tog på mig pyjamas för att sen sova kl 21: 30
Publicerat
14 januari 2025
Berättat av
Linnea
Licens
CC BY
Arkivkod
M1:1/07454
Insamling
Mitt liv – en dag i mitt liv
Skola
Solhemsskolan
Klass
5A
Berättelsens position
Se alla berättelser på kartaIf you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.
6729 elever har deltagit! – delta med din klass!
Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.