Mitt Liv

Berättat av Izabella

Född 2007. Stiftelsen BMSL. A.

📆 Vilken dag vill du berätta om?

18.09.2019

💬 Om du vill, berätta lite om dig själv och vad du tycker om att göra

Mitt namn är Izabella och jag är 12 år gammal. Jag fyller år den 26 november och är född 2007. Mina föräldrar är skilda, min pappa bor i Stockholm och min mamma i Lund. Mina föräldrar skilde sig när jag var 1,5 år gammal. Min pappa är 33 år gammal och min mamma är

också 33 år gammal. mitt största intresse är ridning och hästar. Jag är i stallet 3-4 dagar i veckan men rider bara en dag i veckan på ridskola. På måndagar så rider jag en islandshäst i Billebjer. Hon heter Mósa mi och är 29 år gammal. Sedan rider jag på onsdagar på ridskola. Jag rider även på måndagar och torsdagar ibland med något som heter ridskolecupen. Ridskolecupen är vår ridskolas tävlingslag och vi brukar ha träningar på måndagar och torsdagar. Jag går i skolan från måndag till fredag och jobbar ibland extra på helger om det behövs.

✏️ Berätta om en dag i ditt liv

Jag vill berätta om första gången jag red min favorit häst Killen (Kilimanjaro). Första gången jag satt upp på denna ponny visste jag att han var något för mig. Första gången jag flög av honom blev jag inte rädd för jag visste att han inte gjorde det med flit. Första galopp språnget vi tog tillsammans var det bästa galopp språnget någonsin. Nu idag ska jag rida denna ponny igen mer än ett halvår sedan jag satt upp på honom första gången. Idag har han lärt mig jätte mycket. Han är 7 år gammal och hittar på bus men det är det som lärt mig. killen lärde mig hur jag skulle hantera honom för att han skulle lita på mig. Varje gång jag är i stallet så sätter jag mig i hans spilta och han brukar lägga sitt huvud i mitt knä. Han är mitt allt och jag kommer aldrig lämna honom. Första dagen jag red Killen så vaknade jag i ett hotell på karpathos. Jag började dagen med att gå upp och äta lite hotell frukost. Jag åt en frukt tallrik med melon, apelsin och jordgubbar. Efter att jag och min mamma hade ätit så gick vi till vårt hotell rum och bytte om till badkläder. Jag och mamma gick och mötte upp min mormor och morfar och gick ner till stranden. Vi badade ett tag på stranden och snorklade lite. När det började bli dags att ’äta lunch så gick vi tillbaks till mitt och mammas hotell. vi åt lunch och efter det så packade vi alla våra saker. Vi väntade på bussen som skulle ta oss till flygplatsen. När bussen kom så tog dom våra väskor och lastade in dom. Mor mor och morfar satte sig vid en fyrplats jag och min mamma satte oss vid dom och åkte till flygplatsen. När vi kom till flygplatsen så satte vi oss vid en bänk och väntade på att gå på flyget. När vi fick gå på så satte vi oss vid våra platser och väntade på att lyfta. När flyget landade i Danmark så hade vi lite bråttom då jag skulle rida vid 17.00 tiden och klockan var 15.46. Vi skyndade oss och tog våra väskor. vi sprang till bilen som min moster hämtade oss i. Vi åkte så snabbt vi kunde till Sverige och ridskolan. Som tur är så hann vi till ridskolan och jag gjorde i ordning Killen. Jag red lektionen och det gick super bra. Efter jag hade ridit klart så åkte jag hem och åt middag sedan så gick jag och la mig.

Publicerat

Arkivkod

M1:1/00655

Insamling

Mitt liv – en dag i mitt liv

Skola

Stiftelsen BMSL

Klass

A

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6528 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.