Mitt Liv

Berättat av Iris

Född 2010. Skarpnäcks skola. 5A.

✏️ Berätta hur du föreställer dig ditt liv 2050

Jag vet inte riktigt hur mitt liv kommer att se ut 2050, och jag vill liksom inte riktigt ”skryta” eller något, men jag ska försöka göra mitt bästa! ^^

Jag hoppas att jag jobbar med något som jag tycker är roligt, som musik eller djur. Om jag jobbar med musik hoppas jag att jag då kanske har haft / har ett band, helst bestående av folk inom LGBTQ+ communityn. Då skulle jag helst vilja vara gitarrist och / eller sångerska. Det skulle vara roligt. Jag skulle kunna vara soloartist också, men jag vet inte. Jag vet inte om jag skulle vilja vara känd eller så. Det verkar lite jobbigt, men det skulle nog vara roligt också.

Jag hoppas att jag bort i ett hus eller lägenhet som jag gillar och trivs med. Jag skulle vilja inreda med mycket växtligheter, lite pride-flaggor här och där, och gärna ha en hund! Jag kan inte ha hund just nu då min moster är allergisk. Jag hoppas också att jag kanske har lite teckningar här och där och att jag fortsätter skriva noveller på min fritid! Vissa tycker att jag borde bli författare för att jag skriver så bra, så vi får se om jag blir det 😉 Antagligen inte, men jag tror jag skulle kunna leva med det. ( LÄS EN AV MINA NOVELLER HÄR UPPE!).

Jag hoppas och vill verkligen att jag kanske har en tjej eller fru vid det laget, som jag älskar & som älskar mig ( Jag e lesbisk / gay 🙂 ).

Men som sagt vet jag inte riktigt vad min framtid kommer att bli. Det kanske är något helt annat, vem vet? Jag antar att man får vänta och se 😁

Bifogat material

Publicerat

21 februari 2022

Berättat av

Iris

Licens

CC BY

Arkivkod

M1:4/00308

Insamling

Mitt liv 2050

Skola

Skarpnäcks skola

Klass

5A

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6528 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.

Så kommer du igång!