Mitt Liv

Berättat av Helge

Född 2011. Björngårdsskolan. Öst.

✏️ Berätta om en dag i ditt liv

En vanlig dag

Jag vaknade på morgonen klockan sex, därefter åt jag frukost, jag brukar äta overnight oats det är en blandning med kardemumma, havregryn, mandelmjölk, yoghurt, vaniljsocker och kakao, klockan kvart över sju borstade jag mina tänder och klädde på mig kläder, klockan halv åtta slappade jag lite till klockan var tjugo i åtta. Därefter gick jag till bussen klockan tjugo i åtta, bussen gick elva minuter i åtta. Jag kom fram till skolan klockan tio över åtta, när jag kom fram till skolan så lämnade jag in min mobil klockan tjugo över åtta, sedan hade jag matte från klockan tjugo över åtta till fem över nio, från fem över nio så hade jag teknik. När jag hade rast pratade jag med mina kompisar. Efter rasten så hade jag svenska, fem över tio till tjugo över elva, därefter hade jag samhällsorienterade ämnen till klockan tio i tolv sen var det lunch. Det var broccolisoppa till lunch, klockan fem över tolv var det lunchrast till klockan tio i ett. På lunchrasten spelade jag fotboll. Efter lunchrasten hade jag naturorienterande ämnen till klockan halv två, därefter hade jag matte till klockan tjugo över två. Efter hade jag svenska till klockan kvart i tre, sedan gick jag hem och spelade lite Fortnite till klockan var sex. Efter det äter jag middag med min familj. Jag brukar ha träningar på onsdagar och tisdagar, idag är det onsdag jag har träning klockan åtta till nio. Efter träningen gör jag mina oats, därefter går jag och borstar mina tänder och går och lägger mig.

Publicerat

23 februari 2024

Berättat av

Helge

Licens

CC BY

Arkivkod

M1:1/06244

Insamling

Mitt liv – en dag i mitt liv

Skola

Björngårdsskolan

Klass

Öst

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6611 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.

Så kommer du igång!