Mitt Liv

Berättat av Filip

Född 2009. Åsele Centralskola åk 1 - 9. 7.2.

📆 Vilken dag vill du berätta om?

10.11.2021

✏️ Berätta om en dag i ditt liv

Hej

Jag heter Filip och jag ska berätta en vanlig dag i mitt liv 2021

Jag vaknar 6:50 av min mamma och går och äter frukost. Jag äter en toast macka med smör och ost på i micron. och dricker ett glas mjölk. Jag går där efter till mitt rum som jag delar med min storebror för att klä på mig. Jag brukar ha jeans och tröja på mig.

Därefter så borstade jag mina tänder för att sen var klar för skolbussen som brukar komma runt 7:23 så jag brukar gå ut runt 7:21. Efter jag har borstat mina tänder ätit frukost och klätt på mig sig brukar jag kolla på telefonen eller repetera någon hemläxa som engelska verb eller franska glosor. När klockan blir 7:21 så tar jag på mig skorna och gick ut. Min bror brukar komma senare efter jag har gått ut. Jag kommer till skolan ofta 7:28 med skolbussen.

När jag kommer till skolan så ställer jag in mina grejer i mitt skåp. Det tar en stund innan

någon annan kommer. Idag hade vi biologi som den första lektionen. På biologin hade vi fått

tillbaka vårat biologi prov. Jag hade tränat bra så att jag förstådd alla frågor som stod på provet.

Därefter hade språkval där jag studerar franska och vi hade et test om t.e.x. har man skriver

jag är, du är, de är, han är/hon är. Och sedan gjorde vi några uppgifter i arbetsboken.

Efter språkvalet hade vi matte där vi skulle jobba i boken. Det vi gjorde den lektionen var att

vi skulle jobba med ekvationer. VI fick sitta bredvid en kompis får att hjälpa dom om han eller

hon behöver hjälp.

Vi hade lunch efter matte där vi åt. Jag går i högstadiet så vi måste gå runt en del av skolan får att gå in matsalen. Det finns en dörr där man kan gå igenom en korridor och gå direkt till

matsalen. Men vi elever får inte gå i igenom får det var en risk för att sprida covid 19 viruset.

De personerna som fick gå igenom dörren var lärarna eller någon som ska reparera något som måste gå ditt. Lärarna får gå där för de är vaccinerade. Vi elever fick den första vaccin sprutan vi den tiden och skulle få den andra några veckor senare. Idag fick vi köttfärs och pasta att äta och pastan var makaroner. Jag gick med en kompis efter till idrotten.

På idrotten så sa våran lärare vad vi skulle göra den dagen och vad vi skulle göra vad att vi skulle ha hinderbana där vi skulle springa igenom hela banan genom att hoppa upp på

gymnastik plitar och krypa igenom mattor och sen i sluten av banan så skulle vi ta en ärtpåse och lägga den i en rockring för att få ett poäng. Medan den andra gruppen skulle spela Badminton och göra flest passningar från sida till sida. En period tills vi byte var 4 minuter lång och vi byte runt 5 gånger på när vi spelade badminton och när vi sprang skälva hinderbanan. När vi slutar idrotts lektionerna så går vi direkt upp till skolan.

Lektioner efter idrotten brukar starta senare för att vi ska hinna duscha och gå till skolan.

Efter rasten skulle vi ha SO där vi läser och skriver om historia. Vi hade haft ett prov om Romarriket och Antika Grekland.

Sista ämnet var matte där vi löser uppgifter i skrivboken hela timmen.

När skolan har slutat klockan tre förutom på fredag som är tjugo över ett då hämtar pappa mig och kör hem mig. Så åker jag buss hem för att jag bor längre bort från skolan och kan inte gå hem. Hemma när jag kom hem spelade jag CS:GO och kollade på mina läxor eller till prov jag skulle ha. Efter det så pratade jag med några kompisar i Discord där vi spelade med varan. Efter samtalet så Jag borstade tänderna sedan så somnade jag.

Publicerat

20 januari 2022

Berättat av

Filip

Licens

CC BY

Arkivkod

M1:1/01967

Insamling

Mitt liv – en dag i mitt liv

Skola

Åsele Centralskola åk 1 – 9

Klass

7.2

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6631 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.

Så kommer du igång!