Mitt Liv

Berättat av Emilia

Född 2007. Skogskällan. 6A.

📆 Vilken dag vill du berätta om?

07.05.2020

💬 Om du vill, berätta lite om dig själv och vad du tycker om att göra

Jag är en ganska känslig person men också väldigt skratt glad. Jag älskar att spela fotboll.

✏️ Berätta om en dag i ditt liv

Hej! Jag heter Emilia, jag är tretton år, jag bor i Stockholm. Jag ska berätta om en dag i mitt liv . Igår kväll satte jag min mobil på ringklocka så jag vaknar i tid imorgon. Så idag vaknade av mitt alarm klockan 07.30 på morgonen för jag hade sovmorgon. Jag började klockan 09.00. Jag gick upp och började med att skölja mitt ansikte så jag vaknade till, sen gick jag ner och åt frukost, det blev macka och avokado. Sedan gick jag upp till mitt rum och min kompis ringde mig för att kolla när vi skulle mötas och cykla till skolan, vi bestämde för klockan 08.45. Jag klädde på mig och eftersom vi hade idrott på morgonen så tog jag på mig idrottskläder och packade mina vanliga skolkläder och det skulle bli en svart långärmad t-shirt och ett par blåa mom-jeans. Mom-jeans är då ett par pösigare jeans som inte sitter så tajt. Hursomhelst så borstade jag mina tänder, och eftersom jag var klar lite tidigare innan jag och min kompis skulle mötas så tittade jag på min favorit serie pretty little liars på min iPad generation 7. Sedan när min kompis kom, så la jag undan min iPad. Jag gick ut och låste min ytterdörr sen gick jag ner och hämtade min cykel från cykelstället.

Sen åkte jag och min kompis och mötte upp en till vän, och att cykla till skolan tar bara runt 5 min, så det gick ganska snabbt tills att vi var framme.

Denna dag var våran längsta skoldag. När vi var framme i skolan så öppnade vi våra skåp, våran första lektion var språk. Jag hade spanska och min ena vän också, och en har franska. Sen efter den lektionen så hade vi engelska men vi hade en kvarts rast emellan. Efter det NO och efter det SO. Sedan hade vi lunch, och Corona viruset har påverkat våran miljö något otroligt. Vi stå med 1,5 meters avstånd i matköerna, vi får varken träffa mormor/morfar eller farmor/farfar för de äldre är i riskgrupper. Det blev cevapcici. Efter vi hade ätit fick vi rast. Efter rasten hade vi svenska, efter det matte och sista lektionen på dagen var musik. Efter det så gick jag ut och låste upp min cykel. Sedan satte jag mig på cykeln och cyklade hem. När jag var hemma så låste jag upp ytterdörren och gick in. Jag åt macka med ost på till mellis.

Sedan tog jag på mig mina fotbolls kläder, för att jag skulle på fotbolls träning. När jag är klar så ringde jag min kompis för vi skulle mötas och sen cykla till träningen. Medans jag väntade på att vi skulle mötas så gjorde jag mackor till mina småsyskon så de hade mellis efter skolan.

När jag var framme på fotbollsplanen så tog jag upp min fotboll ur ryggsäcken och började leka lite med den, det kom några fler, och några fler och om vi hinner innan tränarna kommer brukar vårt lag leka pricken. Det är en fotbolls lek, den går ut på att man ska göra så många mål som möjligt. Och sedan när man har skjutit så springer man så fort man kan och ställer sig i mål. Sen kom våra tränare och vi gjorde väldigt roliga saker den träningen. Det brukar alltid vara roligasts i slutet av träningen för att vi brukar spela 2-mål/match.

Sen cyklade jag hem, och när jag var hemma så tog jag av mig mina fotbollskläder och sedan duschade jag. När jag var klar i duschen gick jag upp till mitt rum och tog på mig myskläder. Sedan åt jag middag, det vart köttfärssås och spagetti. Efter det var jag ganska trött så jag gick och borstade tänderna och sedan satte på larmet på 07.00 till dagen efter och sedan gick jag och la mig.

Publicerat

15 juni 2020

Berättat av

Emilia

Licens

CC BY

Arkivkod

M1:1/00473

Insamling

Mitt liv – en dag i mitt liv

Skola

Skogskällan

Klass

6A

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6528 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.

Så kommer du igång!