Mitt Liv

Berättat av Emil

Född 2008. Gunnarsbyskolan F-9. 8A.

📆 Vilken dag vill du berätta om?

23.07.2021

💬 Om du vill, berätta lite om dig själv och vad du tycker om att göra

Jag heter Emil och är 14 år och jag tycker om att jaga, Fiske, skidor, köra snöskoter och köra cross det är dä jag gör hela sommaren hösten och vintern . Jag fiskar varje dag under sommaren och på östen jagar jag varje helg och på vinterna åker jag skidor så ofta jag kan,

✏️ Berätta om en dag i ditt liv

Jag vaknade av veckar klockan för att jag skulle fiska med Anton. Klockan ringde 04:30 och jag klädde på mej ett par fritids byxor och en svart hodie och sen gick till min fyrhjuling och åkte och kopplade på kärran med våra fiske saker. Jag hämtade Anton och sen körde vi till sjön och den sjön vi fiskar i heter Bysjön när vi hade lastat av våra saker i båten så åkte vi ut på sjön och klockan var nu 05:20 när vi hade fått ut alla spön i vattnet. Det tog inte länge innan första fisken nappade och det var en liten gös som vi fick så vi körde fram och tillbaka på den platsen vi fick gösen och vi fick ytligare 3 gösar till men så nappade det inte där så vi fortsatte över sjön tills vi kom på andra sidan och då nappade det på mitt spö och jag kände direkt att det var en stor fisk så jag stängde av motorn och Anton fick veva in de 3 spöna som var i vattnet. och det tog ca en halvtimme att veva in gäddan och när jag hade fått upp gäddan i båten så vägde jag den och den vägde 8,7kg och jag vart skit glad. När jag hade släppt tillbaka gäddan så kollade jag på klockan och den var halv sju så jag och Anton tog fram kaffe och smörgås som vi åt jag hade skinksmörgås och mitt i fikat så fick Anton en liten gädda. När vi hade kört ett varv runt sjön så var klockan tio i åtta så vi bestämde oss för att köra ett litet varv till men med bara 2 spö för det vart mycket att hålla i. Det tog inte mär än en minut så nappade på mitt spö och det var en gös sen fick Anton en gös och så fick vi två gösar till. när vi hade kört i land så var klockan halv nio så vi körde hem och vi fick 8 gösar och 2 gäddor den morgonen. när vi kom hem så rensade jag alla gösar och jag gav bort 2 gösar till farmor och jag gav bort reste till mormor. Sen la jag mig och som vi några timmar så jag vaknade klockan 12 då åkte jag och Anton till Arvika och köpte fiske drag sen kom jag hem och då skulle jag på kräftskiva med mamma å pappa hos farmor. Det var gös och kräftor där och det var jätte gott men Anton ringde å frågade om jag ville med å fiska så jag och Anton åkte och fiska på kvällen och så. men vi fick inte mycket fisk denna gång vi fick 3 gäddor och 2 gösar men vi var ute läng så jag kom hem halv 2 på kvällen så jag gick och la mej direkt för vi skulle upp å fiska på morgonen igen.

Publicerat

Arkivkod

M1:1/03852

Insamling

Mitt liv – en dag i mitt liv

Skola

Gunnarsbyskolan F-9

Klass

8A

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6528 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.