Berättat av Emil
Född 2010. Ljungbyskolan. LJ10.
📆 Vilken dag vill du berätta om?
30.01.2023
✏️ Berätta om en dag i ditt liv
Jag vaknar klockan sex på morgonen av mitt alarm som ringer på skrivbordet. Jag tar på mig en svart hoodie med några kinesiska bokstäver på och mörkblåa mjukisbyxor. Oftast tar jag ett glas yoghurt med müsli. Jag äter inne i mitt rum medans jag kollar på netflix serier.
Sedan klockan åtta kommer bussen och hämtar mig vid en korsning. Jag hoppar på bussen först så jag får se när alla andra hoppar på. Jag sätter mig alltid tre säten bak på ensätet. Jag och min vän som också hoppar på tidigt brukar prata om allt möjligt men mest spel. Jag åker buss i ungefär en halvtimme och skolan börjar 8:30.
Först hade vi idrott där vi kollade på filmer från projektorn om is och hur man ska hålla sig säker vid is, vi kollade även på filmer hur man hjälper nån som är på väg att drunkna. Efter vi kollade filmerna körde vi pansar boll och spökboll det sista. Sedan började jag skriva på en dag i mitt liv. Jag åker bussen hem och sätter mig på vilken plats som helst och börjar prata med mina vänner.
Min pappa kommer och hämtar mig vid korsningen och kör hem mig. När jag är hemma sätter jag på min hund hennes rosa sele och går ut på en promenad till en lövskog där hunden nosar runt.
Jag brukar spela dator spel i mitt rum. Ungefär klockan 6 äter vi middag, vi brukar antingen äta nåt sorts kött och potatis och dricka vatten. Sedan brukar jag spela Valorant resten av kvällen tills jag går och lägger mig.
Publicerat
28 februari 2023
Berättat av
Emil
Licens
CC BY
Arkivkod
M1:1/05054
Insamling
Mitt liv – en dag i mitt liv
Skola
Ljungbyskolan
Klass
LJ10
Berättelsens position
Se alla berättelser på kartaIf you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.
6631 elever har deltagit! – delta med din klass!
Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.