Berättat av Ellen E.

Född 2011. Torsångs skola. T3.

👥 Vilka bor hemma hos dig?

I vårt hus så bor pappa Daniel, Min lillasyster Ebba, Min storasyster Elsa, Och jag Ellen.

Och ovanför vårat garage bor min gammelmorfar Lennart.

🛠 Hjälper du till hemma? Med vad?

Ja jag hjälper till hemma med att borsta katterna, vika lakan, Rensa kattlådan, och ibland om jag vill så diskar jag.

🏞 Hur ser det ut utanför ditt hem?

Hos pappa: Framför mitt hus så finns de en gång som går till gruset där bilarna står. Sen så på vår tomt så har vi ett fotbollsmål i fotbollsmålet så ligger de tre stora bollar och fem små bollar. På den andra sidan så är det en klätterställning, i klätterställningen så är de två gungor, Och en rutsch kanna. Och bakom vårat hus så är de en sjö.

Hos mamma: Framför mammas hus så är de en massa andra hus och en liten väg i mitten som man kan gå på, Och bakom mammas hus så är de en lekpark i lekparken så finns de tre gungor och en klätterställning som de är en lång rutsch kanna, och ett rep man klättrar i och en stång som man kan åka ner för och gå upp för, Och så finns de en sandlåda och två stycken saker man satt på och gungade på.

☝️ Finns det några regler hemma för vad du får och inte får göra?

I vårat hem så får man inte ha fötterna på bordet, vi får inte gå ner till vattnet själva, Och vi får inte skrika.

⛺️ Hur många rum har ni hemma hos dig?

1. Tvättstuga.

3. Toaletter.

1. Vardagsrum.

1. Kök.

4. Sovrum.

1. Bastu.

⏱ Hur länge har du bott i ditt hem?

Jag har bott där i ungefär 3-4 år.

✏️ Beskriv hur livet är i ditt hem

Hemma hos pappa så bor jag i en villa som är grå och väldigt stor. Och vårat garage har en övervåning och där bor min gammelmorfar och på nere våningen så är det ett vanligt garage.

🕹 Vad tycker du om att göra hemma?

Spela roblox roblox är ett spel som har flera andra spel i sig. Och så kan man få vänner i roblox . Man kan göra om sin gubbe och så kan man köpa så att man får riktiga pengar i spelet.

🏘 Bor du i flera hem? Berätta mer!

Ja jag bor i två hem ett hos pappa och ett hos mamma. Mamma bor i en lägenhet som är vit. Och pappa bor i en stor villa som är grå.

🛌 Var sover du? Har du eget rum?

Ja jag har ett eget rum som jag sover själv i. Mitt rum har en tapet med enhörningar på, och så har jag ett skrivbord två hyllor, en hylla där jag ställer finna saker, och så har jag en matta, och en garderob som har fem hyllor med kläder.

21 juni 2021

Ellen E.