Mitt Liv

Berättat av Elna

Född 2013. Furutorpskolan 4-6. 4A.

📆 Vilken dag vill du berätta om?

09.04.2024

💬 Om du vill, berätta lite om dig själv och vad du tycker om att göra

Jag gillar att rita och teckna och jag gillar färgen svart. Jag har glasögon och blont hår.

Jag har en kanin som heter boxor och är ljus-brun. Jag gillar att vara själv eller vara med min kompis. Jag älskar att läsa mer än allt annat. Jag har verkligen fastnat för bokserien Warriors.

✏️ Berätta om en dag i ditt liv

Elna Min dag

Jag vaknade av min väckarklocka kl. 06:30. Som vanligt är jag ganska morgontrött. Mitt rum har ljus gröna tapeter med blommor på, ett vitt skrivbord, en vit säng, två gröna mattor, en TV och en spegel. Jag tar på mig baggy jeans, en mörkgrön lång t-shirt och en svart långärmad tröja. När jag gick ner, sa jag godmorgon till min mamma och tog fram frukost.

Jag tar ett par mackor med ost på och ett glas juice. Efter frukosten gick jag upp och kollar om vår kanin har fått mat. Vår kanin är en lejonhuvad dvärgkanin som heter Boxer. Jag borstar tänderna och bäddar sängen. Ungefär kl. 07:45 gick jag ner och jag och min storebror kommer överens om vem som ska låsa ytterdörren och vem som ska larma. Jag tar på mig ytterkläder, larmar och går ut till min storebror som väntar utanför ytterdörren. Jag tar ner min cykel som har suttit fast på väggen med hjälp av ett lås och en metallpinne. Sen cyklar jag till skolan. Det tar runt 5-10 minuter och är ungefär 2 kilometer.

Jag kommer till skolan ganska precis när det ringer in. Jag går in i 4a:s klassrum och läser tyst i min Harry Potter-bok. Vi börjar skoldagen med svenska. Min lärare berättar schemat för idag och efter det är det bokrecensioner. Bokrecensioner är när någon har läst ut en bok och ska berätta om handlingen i boken och kolla om någon annan vill ha den. Efter svenskan hade vi NO och då var vi inne på bingel och tränade på fiskar, groddjur och sjöar. Sen hade vi rast och då var jag med min kompis och pratade lite.Efter rasten hade vi matte och då var vi inne på Magma och tränade på tabeller, division och bråk.

Magma är en sida på google där man tränar på matte. Efter matten hade vi lunch kl. 10:50. Det var fiskhamburgare. Sen hade vi rast och jag pratade med min kompis. Efter det hade vi svenska då vår svenska lärare läser högt. Sedan hade vi engelska. På engelskan läste vi en text och vi läste igenom våra glosor. Vår sista lektion var SO, där vi läste om judendomen.Sen slutade vi kl.14:00.

Efter att jag har cyklat hem spelar jag lite fotboll i typ 5 minuter och sen låser jag upp ytterdörren och går in. Jag gick upp på ovanvåningen och kollar till kaninen, sen gick jag ner och gör min NO och engelska-läxa.

Jag tränar inför ett NO-prov som ska vara på onsdag och engelska-glosor som jag ska ha på fredag. Efter att jag har gjort läxan kollar jag lite på telefonen. Kl.15.00 äter jag mellis. Jag tar en macka med ost på och mjölk. När jag har ätit klart kommer min storebror och jag gick upp och ritar klart min teckning. Jag ritade en kanin.

När min mamma har kommit hem spelar jag med min kompis.

Kl.17:35 åt jag kvällsmat. Det var vegetariskt köttfärssås med pasta.

Jättegott tycker jag. Efter maten duschade jag och när jag var klar gick jag upp, castade musik till mitt rum och ritade lite.

Kl.19:30 kommer min mamma upp och säger till min storebror och mig att vi ska borsta tänderna. Jag och min storebror borstar tänderna i två olika rum. Jag är på ovanvåningen och min storebror är där nere.

När jag borstat tänderna, tagit munskölj och tandtråd lägger jag mig

kl.20:10 men jag somnar inte riktigt då utan jag somnar ungefär runt 21:00 och 22:00.

Publicerat

29 maj 2024

Berättat av

Elna

Licens

CC BY

Arkivkod

M1:1/07188

Insamling

Mitt liv – en dag i mitt liv

Skola

Furutorpskolan 4-6

Klass

4A

Berättelsens position

Se alla berättelser på karta
Travelers’ Map is loading…
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

6611 elever har deltagit! – delta med din klass!

Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.

Så kommer du igång!