Berättat av Tashi

Född 2012. Adolf Fredriks musikklasser. 5B.

Jag vaknar och sätter på mig kläder, oftast sätter jag på mig typ några jeans och kanske ett linne eller en T-shirt och sen plattar jag mitt hår och sminkar mig. Efter det så går jag till Lidingöbanan och tåget kommer alltid sent så jag blir antagligen typ 35min sen till skolan. Efter jag har tagit Lidingöbanan till Ropsten från Gåshaga så tar jag tunnelbana eller buss till Odenplan. Det tar ungefär 1 timme att åka till skolan och det är jättetråkigt fast inte lika tråkigt om man kollar på mobilen eller nåt. Sen när jag kommer till skolan så hänger jag med min vän Hannah fast egentligen brukar jag hänga med min bästa vän Astrid.

När vi har lektioner så brukar jag ha svårt att lyssna under genomgångar och att koncentrera mig. Mina favorit ämnen är antagligen SO och engelska och dom jag gillar minst är

teknik och NO. Efter skolan så på onsdagar går jag på kör med mina vänner och efter det så åker jag på slalomskidor typ klockan nio med några andra vänner men det är bara på höst på terminen. På vårterminer har vi någon spring träning och jag går på skidklubben Freeskiers på Lidingö.

22 mars 2024

Tashi