Berättat av Lion

Född 2012. Adolf Fredriks musikklasser. 5B.

07.03.2024

En vanlig torsdag i mitt liv

Jag börjar dagen med att jag vaknar cirka klockan 7:30 av mig själv. Skolan börjar 9:15 så jag har gott om tid. Efter jag vaknat sätter jag på mig min morgonrock och äter frukost som besår av en smörgås och lite yoghurt.

Sedan väljer jag mina kläder för dagen. Det brukar vara en Ralph Lauren tröja, ett par jeans och ett par skor. Sedan tar jag min mobil, min plånbok och mina nycklar och går till min närmsta busshållplats runt 8:10.

Den första bussen åker jag två stationer med och sedan byter jag till en till buss som åker direkt till min skola. Jag går på Adolf Fredriks musikklasser som är en körskola i Vasastan. När jag är på bussen tittar jag på Tik Tok på min mobil.

När jag kommer till skolan pratar jag mina vänner tills den första lektionen börjar. Den första lektionen brukar vara svenska med Sophia, min mentor. Men på lektionen brukar det vara olika saker vi brukar göra. Nästa lektion är musik då har vi kör och efter musiken är det lunch jag brukar inte äta så mycket för det brukar vara mycket arabisk mat. Efter lunchen har vi matte och vi håller på med multiplikation och division med decimaltal. Efter det har vi svenska och sist har vi gymnastik.

Efter skolan tar jag en annan buss till min mormor. Efter jag har åkt bussen går jag några kilometer och möter min mormor. När jag är hos mormor brukar vi gå i butiker. När vi är klara hämtar min pappa mig och vi tar pendelbåten hem. Efter det lägger jag mig och tittar på Tik Tok och sedan äter jag middag och sedan tittar jag på Tv. Klockan 7:45 borstar jag minna tänder med en tandborste och sist går jag och läger mig klockan 8:00. Och det är en normal torsdag i mitt liv.

21 mars 2024

Lion