Berättat av Sigrid

Född 2012. Uppsala Musikklasser. 5A.

14.02.2024

Jag heter Sigrid, jag är 11 år och fyller 12 år i december. Jag bor med min mamma, pappa och mina två yngre bröder i ett hus i Uppsala. Tidigare bodde jag i Västerås. Jag har två kaniner hemma som heter Fia och Fluffis.

Jag går i Uppsala musikklasser, i sångklass, och vi sjunger varje dag. Det tycker jag är roligt. Nästa år, i årskurs 6, ska jag byta till orkesterklass för jag spelar klarinett och vill gärna spela i orkester. Jag har många kompisar i klassen och på fritiden brukar jag simma i Fyrishov simhall. Jag tränar flera gånger i veckan, både simning, yoga och styrketräning. Det tycker jag är väldigt roligt. I övrigt gillar jag att åka både slalom och längdskidor, cykla, klättra, åka skridskor, bada och hoppa studsmatta på sommaren, spela tennis och läsa böcker. Min favoritmat är lasagne, men jag gillar också makaroner och köttbullar och halloumiburgare. Jag gillar verkligen inte sushi.

Nu är det vinter och jag längtar väldigt mycket efter sommaren. Då brukar vi bland annat åka till Öland, det är väldigt roligt.

6 mars 2024

Sigrid