Berättat av Laura

Född 2013. Parkskolan. 4b.

21.02.2024

En dag i mitt liv🪻

Hej, jag heter Laura och jag ska berätta om min tisdag 2/20-24. På morgonen så väcker pappa mig klockan 06:00. När jag går upp från sängen så hämtar pappa min frukost till mitt rum, och då äter jag flingor med mjölk.

Medans jag äter min frukost så tittar jag på YouTube shorts (jag är bannad från tiktok så jag kan inte använda det tills 16 juni/juli) när jag har ätit upp så sätter jag på mig en stickad grå tröja och ett par svarta byxor, sen gör jag min rutin, först börjar jag med att tvätta mitt ansikte (väldigt viktigt) efter jag gjort det så använder jag min facial spray från något polskt märke, sen tar jag mitt snigelslem från CosrX, som moisturizer så använder jag Nivea day cream aloe vera, mina serum som jag använder är Garnier vitamin C och Smuuti watermelon serum, och de sista jag tar är vaseline på mina läppar så att dom inte blir torra.

Efter hela min rutin så sätter jag mig i sängen och spelar/tittar på mobilen. Klockan 07:20 så går jag upp ur sängen för att ta min tote bag från Flying Tiger. I min tote bag lägger jag i tre stycken majskakor, vaseline, nycklar, och en borste. Efter att jag har lagt allt jag behöver i min tote bag så sätter jag på mig skorna, jackan och mössan. Jag har alltid min mobil i fickan. När jag är klar så går jag till skolan själv (ibland lämnar pappa mig).

Vi har alltid svenska på morgonen och sen kort rast sen svenska igen, sen lunch, sen kemi och sist engelska. På tisdagar slutar vi 14:10 och då går nästan alla i våran klass hem. Så när vi slutade skolan så gick jag ner till jackorna och satte på mig jackan, skorna, och mössan, jag lägger i mina nycklar i min väskan för dom var i mobil lådan hela dan😭 och min mobil😭 när jag har satt på mig allt och tagit min väska SÅ GÅR JAG HEM!!🤗.

När jag är hemma så gör jag nåt att äta (kommer ej ihåg) när jag har ätit upp så går jag till mitt rum och gör typ ingenting än bara sitta på min mobil. klockan 20:?? så sätter jag mig vid mitt skrivbord och gör min skincare rutin, borstar tänderna, sätter på mig pyjamas, går på toa, och lägger mig i sängen. Jag tittar lite på min mobil medan jag försöker somna. Det var min tisdag. HEJDÅ! 👋

29 februari 2024

Laura