Berättat av Ellen

Född 2013. Parkskolan. 4b.

21.02.2024

En helt vanlig torsdag 💞

Jag vaknar klockan 06:10 av mitt alarm. Sen går jag ner och duschar efter att jag har duschat så går jag upp och klär på mig kläder. idag känner jag för att ha på mig vanliga utsvängda blåa jeans och en långärmad trikå grå tröja och över det så sätter jag på mig en stickad svart tröja. 🪷

Klockan 06:45 går jag ner för mina trappor till köket och äter frukost. Idag kommer jag äta en dubbelmacka med ost,gurka, paprika och sallad. Och till det dricker jag ett stort glas med kallt bubbelvatten. Medan jag äter så kollar jag på min stora tv som hänger på väggen i köket. 🥗

Klockan 07:10 så tar jag fram min eltandborste och min colgate tandkräm och börjar borsta mina tänder i två minuter. och så borstar jag mitt hår och börjar vänta på min syster tills hon är klar medans jag väntar så kollar jag på tiktok.

När hon är klar så sätter vi på oss våra ytterkläder, min jacka är röd och min mössa är beige. Sen kör pappa eller mamma oss till skolan. Min lilla syster börjar klockan 08.00 så jag brukar hänga lite med mina kompisar innan klockan slår 08.15 när jag börjar. vi har ämnena: Svenska matte, So och elevens val. när vi slutar klockan 14.20 så hämtar jag upp min syster och sen tar vi spårvagnen hem vi åker sex hållplatser innan vi går av spårvangnen och går en bit innan vi är hemma.

När vi kommer hem brukar min pappa prata i telefon med sitt jobb för att han jobbar hemma så att vi måste vara tysta när vi tar av oss våra ytterkläder. Och tvättar händerna. Och går till köket och fixar mellanmål jag brukar oftast äta nudlar eller yogurt med flingor och bär och till det dricker jag bubbelvatten (Är inte förtjust i stilla vatten)

Sen går jag ut och hoppar studsmatta och gör några konster till exempel flickis, flickis salto och handvolt volt. När klockan börjar bli mycket så går jag in och läser typ tjugo minuter innan klockan är 17.00 cirka 18.00 så äter vi middag och det blir spagetti med köttfärssås det var jätte gott medans vi ätit så brukar vi kolla på bäst i test. när jag är klar så går jag upp till mitt rum och lägger mig i sängen och kollar på min telefon väl inne på min telefon så kollar jag antingen på tiktok eller youtube tills klockan är 19.00 typ

29 februari 2024

Ellen