Berättat av Julia

Född 2013. Parkskolan. 4b.

21.02.2024

EN DAG I MITT LIV🌸

En helt normal dag för mig börjar alltid med att min mamma väcker mig klockan sex. Det tar typ ungefär fem minuter för att gå upp från sängen. När jag väl har kommit upp så tar jag en handduk och går in i duschen. Jag älskar att duscha med varmt vatten men jag duschar hellre med kallt för det väcker mig och det är väldigt bra för kroppen.

Efter jag har torkat mig så sätter jag på mig kläderna. Sen så försöker jag hitta en hårtork som ligger någonstans i mitt hus. Efter jag har hittat den så sprayar jag en produkt som gör att mitt hår inte skadas.

Sen så sätter jag på mig Nivea soft krämen och en kräm som gör att mitt ansikte inte får eksem. Sen slänger jag på lite lypsyl och går till köket.

Där så har såklart ingen ställt fram något så jag ska försöka hitta något jag öppnar kylen där ligger som tur fryst mango idag blev det i alla fall frukost.

Efter att jag har ätit upp min frukost så tittar jag klockan 7:20 jag borde nog borsta tänderna. När jag är klar med det så skriver jag till en grupp som mina kompisar är med i.

Jag frågar om någon ska ta spårvagnen som kommer 7:43 vi planerar och några ska ta den. Efter det så går jag in på mitt rum och tittar så allt är okej fixar lite och stänger dörren. Nu tittar jag klockan igen Den är 7:30 två min kvar tills jag behöver gå. Så jag hinner gosa med min katt. Han är ett år och heter Hoshi som betyder stjärna på japanska.

Nu är klockan lite över 7:32 så jag får skynda mig. Jag säger hejdå till alla i hemmet och sticker.

Jag får skynda lite så jag går lite snabbare, ner för några trappor och sen ut, jag går till spårvagnsstationen och möter upp några kompisar. Nu är klockan 7:40 vi pratar lite med varandra. Nu kommer spårvagnen, vi sitter där i ungefär 5 stationer och sen går vi av.

Efter skolan så åker jag hem och hittar något att äta. Efter det sätter jag på mig hörlurarna och lyssnar på min favorit podcast. Det var en tisdag för mig.

29 februari 2024

Parkskolan