Berättat av Linnéa

Född 2013. Parkskolan. 4b.

21.02.2024

En dag i mitt liv

Jag vaknar oftast kl 06:50 och tar typ tjugo minuter på mig att välja

kläder. När jag har satt på mig mina kläder då går jag och tvättar mitt ansikte och ibland duschar jag också.

Om jag duschar så äter jag ibland bara en frukt efteråt om jag äter normal frukost så äter jag flingor eller macka.

Efter min frukost så lämnar mamma mig för att cykla till hennes jobb. Jag går hemifrån kl 07:40 och går till skolan.

När jag har kommit till skolan så väntar jag och min klass i ett led

vid trappuppgången och när vi har kommit upp så lämnar vi våra

mobiltelefoner i en låda, sen börjar lektionen.

På måndagar slutar vi kl 13:30 det är vår kortaste dag, vår längsta dag fredag slutar vi kl 14:30 och alla dagar där mellan slutar vi tisdag kl 14:10 onsdag kl 14:20 torsdag samma som onsdag. När jag slutar skolan är jag ibland på fritids och om jag inte är på fritids går jag hem direkt efter skolan.

När jag har kommit hem så tittar jag på min mobil och äter något litet. När min mamma kommer hem så lagar hon mat och vi äter.

Efter maten går jag och tittar på min mobil eller på min surfplatta.

Jag går och lägger mig kl 21:00 och borstar mina tänder typ kl 20:57.

28 februari 2024

Linnéa