Berättat av Dina

Född 2013. Parkskolan. 4b.

21.02.2024

Min dag 2024 🪁

Jag vaknar av mitt alarm som ringer 6:30. Jag går upp ur min säng och klär på mig kläder, typ jeans och en tjock tröja. Sen så gör jag min skincare routine, asså min hudvård, först så tvättar jag mitt ansikte med tvål och vatten efter det så tar jag min byoma cerum o de sista jag tar, tar jag ansiktskräm sen är jag klar (jag använder inte så mycket hudvård). Efter det så fixar jag mitt hår, vanligtvis sätter jag upp mitt hår i en tofs.

När jag är klar så går jag till köket och tar fram frukost, en macka med smör och ett glas med juice eller kanske flingor, och jag äter med min syster också när hon blir klar.

Nu är jag klar då går jag till badrummet och tar min tandborste, sen tvättar jag tandborsten med vatten och lägger på tandkräm. Då börjar jag med att borsta längst upp på tänderna och sen sidorna i kanske en minut och då byter jag så jag borstar där nere i en minut.

När jag är klar då går jag ut ur badrummet och går till klädeshallen, jag tar på mina skor, jacka, mössa och min ryggsäck. Jag ska till skolan då går jag genom Kålltorp, sedan går jag över en vägg och sedan svänger jag till skogen, går där kanske i fem minuter eller något sånt. Nu är jag framme i skolan 😀 , På en onsdag så har vi svenska, matte, so, har Marie innan idrotten. Jag tar mig hem samma väg som jag kom från, efter skolan så är jag hemma pratar med mina kompisar och spelar roblox vi brukar typ spela, berry avenue, mm2/murder mystery 2, bloxburg , bladeball, det mesta vi spelar är mm2 och berry avenue. Jag äter middag vid 18 med min mamma och min syster. Jag brukar hjälpa till med att ställa undan glas, bestick och tallrikar. Jag hjälper också till med att hänga upp och lägga tvätten i tvättkorgen. Sen sitter jag uppe till 20:30 när det blir 20:30 och borstar tänderna noggrant och tvättar mitt ansikte, går till rummet och byter om till pyjamas, säger godnatt till mamma och går och lägger mig.

28 februari 2024

Dina