Berättat av Svante

Född 2012. Kymlingeskolan. 5B.

08.11.2023

Min torsdag

Det här är min torsdag.

Jag heter Svante. Jag har en tvilling, en storasyster och en supergullig katt. Jag bor i ett rött hus väldigt nära min skola. Jag blir väckt av min mamma kl 7:10 men jag ligger alltid kvar i sängen i minst 10 min. Jag tar min morgonrock och går ner till köket för att äta frukost. Jag äter alltid rostmacka med en kopp te. När jag har borstat tänderna och klätt på mig får jag spela lite på mitt PS4 innan skolan. Det tar ungefär 5 min att gå till skolan men om jag springer tar det 2 min. Vi har matte sen svenska och efter svenskan har vi en 20 min rast. När rasten är slut har vi musik som ofta blir ganska stökig. Efter musiken har vi en kort svenska lektion. Sedan har vi lunch, det är ofta ganska äcklig mat varje dag utom fredag. När vi har ätit lunch går jag,Tage,Mateo och Otto ut och gör det vi känner för. När vi kommer in har vi So och när So;n är klar har vi mitt favoritämne idrott. Nu när skolan är slut har jag en timme innan jag ska ta bussen till teaterlektioner. Jag skrollar ofta på youtube short innan teatern. Jag hade en rolig teatergrupp innan men nu är alla bara barnsliga. Efter teatern tar jag och Nisse/Nils/min tvilling bussen hem. När vi kommer hem är vi ofta trötta och hungriga. Vi och mamma brukar göra quesadillas till middag.Efter maten ringer vi våran granne och säger att han ska komma. Vi kör Gang beast eller ultimate chicken horse race till kl:9 då måste han gå hem och vi gå och lägga oss.

Bra text! läs kanske lyssna igenom din text, det finns en del skrivregler du behöver rätta. Men annars jobbat bra! Jag har sett dig.

23 februari 2024

Svante