Berättat av Asma

Född 2012. Ekhammarskolan. 5A.

26.01.2024

Hej och idag kommer jag berätta om en dag i mitt liv 😃

Idag är det fredag och jag har skola så jag måste vakna klockan 07:00. När jag vaknar upp då bukar jag skrolla på TikTok (det är en app) sen gör jag frukost. När jag har ätit klart så borsta jag mina tänder och tar på mig mina kläder och det är allt jag gör på morgonen.

Vad jag gör i skolan

Vi börjar skolan klockan 08:00 och första lektionen är engelska/ musik Grupp 1 är jag i och jag har engelska och grupp 2 har musik. Engelska hade vi verb vi gjorde en grammar sak. Efter engelska kom grupp 2 från musiken och vi har matematik efter matten har vi rast. Efter rasten har vi göra klart. Sen har vi lunch/ rast. På lunchen åt vi köttfärssås med spagetti Italiensk pastasås serveras med spagetti det stod så men vi fick inte spagetti med köttfärssås och italienska mat. Vi fick inget rast för att vi skulle åka skridskor. På idrotten hade vi skridskor det var bra.

Vad jag gjorde efter skolan

När jag kom hem satt jag ner för att jag var jätte trött från skridskor och kollades jag på TikTok och hjälpa jag min mamma med maten. Efter några timmar var maten klar jag åt ris med kyckling det var jätte gott efter maten brukar jag kolla på tv och TikTok men idag kollade jag på en film som var jätte bra när filmen var klar gick jag till min rum och spelade. Jag sov klockan 22:30 tror jag.

Det var en dag i mitt liv och hejdå👋🏻

23 februari 2024

Asma