Berättat av Emma

Född 2012. Nya Elementar. 5G.

12.02.2024

Skolan börjar 08:10 så jag vaknar 06:30 och ligger i sängen till 06:35 sen går jag upp och går ner i köket för att göra frukost. Till frukost äter jag en rost macka med smör och skinka. När jag har ätit upp brukar klockan vara 06:55. Efter frukosten går jag upp till badrummet och borstar tänderna och fixar mig. Jag går sen till mitt rum för att klä på mig. När jag ar klar med det går jag ner till hallen och packar mina grejer till skolan då brukar klockan vara 07:20. När jag har gjort det går jag och sätter mig i soffan och tittar på min mobil tills klockan är 07:45. Då börjar jag gå till skolan och när jag är framme vid skolan brukar klockan vara 08:00 och då står jag med mina vänner till klockan är 08:05. Då går jag och mina vänner och lämnar in våra mobil och gå till klassrummet. Innan alla får gå in i klassrummet står vi i ett led utanför klassrummet och väntar på att våran lärare ska släppa in oss. På måndagar är vårt första ämne matte sen har vi rast. Sen har vi SO och sen rast efter rasten har vi NO och efter NO har vi lunch. Efter lunchen har vi bara två lektioner kvar, Svenska och musik. Efter musiken slutar skoldagen och på måndagar slutar vi 14:45. Efter vi har slutat går jag och hämtar min mobil och går he,. När jag har kommit hem äter jag något och sätter mig i soffan och ibland kollar jag på min iPad eller pluggar. Klockan sju har jag träning så klockan fem brukar jag klä på mig mina tränings kläder. Sen klockan 17:40 äter vi middag och sen tjusar pappa mig till min träning. Min träning slutar 20:30 så jag kommer hem vid 20:50 . När jag kommer hem tar jag något och äter och sen går jag upp till badrummet och duschar. Jag borstar sen tänderna och går och lägger mig och sover.

23 februari 2024

Emma