Berättat av Alexander

Född 2012. Nya Elementar. 5G.

👩‍💻 Berätta om tre personer som är viktiga i ditt liv

Pappa

Min pappa är 47 år gammal. Han jobbar som egenföretagare men han jobbar också frivilligt i AIK, så han jobbar gratis. När jag går på AIK matcher själv med pappa och någon kompis, så parkerar vi med bilen där spelarna parkerar och vi får gå bakom läktarna, så det är väldigt coolt och roligt. Min pappa är viktig för mig för att han är alltid snäll och hjälper mig med mycket. Vi har många samma intressen så vi kan prata om mycket tillsammans. Han är också fotbollstränare för mitt lag så det är kul.

Mamma

Mamma är 46 år och hon jobbar som lärare och arebetslagsledare. Mamma är snäll och brukar alltid hjälpa mig med mina läxor. Mamma brukar oftast laga maten i familjen, och hon är väldigt bra på det. Mamma är bra på att pyssla och rita lite som min syrra och så är mamma bra på att hitta grejer som är borta.

Min syrra

Min syrra är viktig för mig för att hon är min syster, men också för att hon är snäll, hon lånar ut grejer till mig och så är hon omtänksam. Min syster är bra på att rita, pyssla och på gymnastik. Hon är nio år och går i trean.

22 februari 2024

Alexander

Mitt liv – människorna i mitt liv

Nya Elementar