Berättat av Ruqayah

Född 2014. Mandaskolan. 4.

16.02.2024

Min favoritfärg är lila och blå. jag gillar att äta jordgubbar,glass och vattenmelon

Hej jag heter Ruqayah. Jag bor i Luleå på stengatan. På fredagar vaknar jag klockan 07.00 .Och äter frukost. Jag äter yoghurt med flingor.Efter frukosten tar jag på mig mina kläder och skor.sen går jag till skolan.På skolan brukar vår lärare gå igenom dagen och säga vad vi ska göra på morgonen. Vi brukar ha SO på morgonen sen har vi rast på rasten brukar jag köra gagaboll

sen visslar läraren in.Sen efter rasten har vi elevensval. På elevensval brukar vi se på en film.

Efter det har vi svenska då brukar vi jobba i svenska boken.sen brukar vi gå till lunch.vi går till lunchen klockan 11.15.På lunchen är maten texmexgratäng. Efter lunchen har vi lunchrast då

brukar jag köra fotboll.När läraren visslar då går min grupp till musiken. På musiken brukar vi ta datorn.På datorn får vi göra en egen musik.Jag tycker om min musik som jag har gjort.

Sen efter det har vi svenska.Sen slutar vi.Efter skolan går jag och hämtar min

lillasyster.Då går vi tillsammans hem. Hemma tittar jag på TV,hjälper min mamma eller spela på min dator.Sen äter jag middag. Sen går jag och borstar mina tänder. Till slut går jag och lägger mig.

21 februari 2024

Ruqayah