Berättat av Esperanza

Född 2012. Nydalaskolan. Femmorna 23/24.

19.09.2023

Jag brukar dansa själv och ibland brukar jag åka inlines och lyssna på musik.

Morgonen: På morgonen brukar jag vakna klockan 06:40 för att jag ska få 20 minuter att vakna till och sen kommer min pappa och väcker mig och mina syskon sen går jag upp och sätter på mig kläder.Sedan borstar jag mitt hår och äter frukost idag åt jag pannkakor med sylt för att min pappa gjorde pannkakor igår. Efter att jag har ätit går jag och borstar tänderna väntar en liten stund tills klockan är 08:00 och går till skolan.

I skolan: I skolan har jag först Svenska och matte sen har jag en liten rast efter rasten har jag so och engelska efter det har jag lunch 12:10 en lång rast tills vi har slöjd som är den sista lektionen sedan har jag fritids och efter fritids går jag hem.

Efter skolan: Efter skolan brukar jag lyssna på lite musik och städa eller gå ut med mina inlines och lyssna på musik på min ipod som jag har fått från min storasyster. efter att jag har varit ute brukar jag hjälpa min mamma att städa, ta disken, och att plocka upp saker som ligger på golvet. sen tar jag en liten topp lur efter som att jag är trott efter skolan efter min lilla topp lur har min pappa lagat mat jag vet inte vad det är för middag.

På kvällen: På kvällen duschar jag och tar på min pyjamas och sätter min data på laddning och sätter jag på min mobil och lägger mig ner men så klart för jag aldrig lungn och ro efter som att jag delar rum med Lucinda jag önskar att jag hade mitt egna rum men det kommer jag aldrig få hur som helst

13 februari 2024

Esperanza