Berättat av Alex

Född 2009. Maria Parkskolan. 4d.

16.05.2020

Först vaknade jag upp och tittade på klockan. Sedan gick jag ner och tittade på min mobil. Sedan åt jag frukost, borstade tänderna och tog mina mediciner. Sedan tittade jag mer på min mobil. Sedan så klädde jag på mig en skjorta, ett par jeans och ett par strumpor. Sedan så blev jag, mamma och pappa hämtade av Lennart. Sedan åt jag pizza och drack fanta exotic. Vi tänkte spela minigolf men hela dagen var regnig och kall så vi åkte hem till Therese och Lennart. När vi kom hem till Therese och Lennart så lekte jag lite med deras hund Chico. Sedan spelade vi två spel ett som hette Bomben och ett som hette Cluedo. Bomben går ut på att en tar upp ett kort och sedan ska man skicka runt bomben medan man ska säga en sak som finns på den platsen som finns på kortet och den som bomben smäller på har förlorat den rundan. Cluedo går ut på att man genom att få ledtrådar listar ut vem som är mördaren vilket vapen som användes och i vilket rum mordet skedde i. Sedan så lekte jag lite mer med Chico. Sedan åt vi mat och det var asiatisk mat som vi hämtade från en restaurang. Dom vuxna satt och pratade resten av kvällen och jag tittade på min mobil. Sedan åkte vi hem och jag gick och la mig direkt.

5 juni 2020

Maria Parkskolan