Berättat av Mira

Född 2007. Kung Karl 46. 6AB.

Jag vaknar kl 10 och går upp för att gå på toa. När jag är klar på toan så går jag till min säng igen och kollar på socialmedier. Kl är 10:30 så jag går upp och lagar mat till mig, jag sätter in en fryspizza i ugnen. Efter 18 min så är den klar så jag går och tar ut den. Medan jag äter så kollar jag på yt. Efter maten går jag till mitt rum och byter om. Jag har på mig ett par svarta byxor och en blå hoodie. Nu ringer jag Amelia och säger att vi ska mötas, så jag går och möter Amelia. När jag möter Amelia så bestämmer vi att vi drar till Skillinge. På vägen till Skillinge så blåser det mkt men det bryr vi oss inte om. När vi är i Skillinge så sätter oss på bryggan och lyssnar på musik. Det blåser jättemycket och då kom vi på att vi kan sätta oss i ett bås, där inne sitter vi och lyssnar på musik. Vi märker att klockan börjar blir mycket så vi börjar cykla hem igen. Hon cyklar hem till sig och jag cyklar hem till mig, vi bestämmer att vi ska äta och sen möter vi varandra igen. Jag är helt slut i mina ben men jag fortsätter att cykla för vill komma hem snabbt. Nu är jag hemma så jag låser min cykel och går in. I dag var det grillat till mat, jag tar min mat och sätter mig och kollar på serie. Efter maten så går jag till mitt rum och ringer Amelia, hon hade också ätit klart så vi går och möter varandra. När vi möter varandra så går vi upp till Coop och köper snacks. På Coop har vi svårt att bestämma vad vi ska köpa, men vi bestämmer att vi köper chips och en läsk. När vi har köpt det så åker vi hem till mig och packar för vi ska sova över. Så när vi är hemma hos mig så går jag och packar. Jag packar nattkläder och en kudde. Sen går vi till henne. På vägen till henne började det bli mörkt. När vi är hemma hos Amelia går vi upp till hennes rum och kollar på film och äter chips. Kl 11:30 så har vi tråkigt så vi sätter oss och pratar, vi pratar ganska så länga och kl börjar bli mkt. Kl 12:17 så är vi både jätte trötta så vi går och lägger oss. Godnatt.

19 maj 2020

Mira