Berättat av Sofia

Född 2007. Stiftelsen BMSL. A.

25.05.2020

Jag gillar att rita, måla och teckna. Jag gillar också att lyssna på musik och titta på komiska filmer. Grön, rosa och blå men gul är inte heller så dumt.

Hej, framtida människor!

En vanlig måndag för mig är en helt okej dag. det börjar med att jag vaknar klockan sju på andra våningen i mitt rum på morgonen och går upp och byter om. Sedan så går jag ner till botten våningen och äter en enkel frukost- avokado macka med salt, peppar och olivolja.

Efter jag ätit min smarriga frukost så tar jag bilen till skolan. Jag brukar vara där fem minuter innan man kan komma in. Jag börjar skola kvart över åtta och går i 6 timmar. Efter jag slutat skolan klockan kvart över två så åkte jag bil till kulturskolan. Jag brukade ta bussen eftersom den är miljövänligare men nu är det lite speciella tider och jag tycker att det är inte så bra och ta bussen så jag tar bilen istället.

När jag är i kulturskolan så tar jag min klarinett låda och går ner i källaren, eftersom klarinettrummet ligger i källaren. Jag brukar vara tidig där så jag tog fram min klarinett från lådan och väntade på min lektion skulle börja. Efter en stund så gick jag in i klarinettrummet och började spela klarinett. När jag var färdig så tog jag bilen hem. När jag kom hem så gör jag som jag brukar göra-äta lite smarrig mellanmål, titta enstund på min mobiltelefon och sedan gå till mitt rum uppe på andra våningen, och sedan sätta mig framför min lilla dator och göra lite läxor, bland annat modersmål.

När klockan är halv sex så gick jag ner till första våningen och stekte hamburgare med min kära storebror. Vi började äta klockan kvart över sex med våran mamma och pappa. När vi i hela familjen var mätta så gick jag ensam upp till mitt rum och målade färdigt en akryl bild som jag började veckan innan.

Klockan gick och jag blev trött. Klockan 10 så gick jag och bytte om till pyjamas och sedan gick jag tills sängs och somnade. Så här ser en vanlig måndag ut för mig, de andra dagarna är det inte heller någon stor skillnad jämfört med måndagen.

9 augusti 2020

Sofia