Berättat av Axel

Född 2009. Strandskolan. 4b.

25.05.2020

Jag går upp ur sängen 06:30 och äter frukost vid 06:45.

07:00 borstar jag tänderna och klär på mig. När jag är klar tittar jag på youtube som är en internetsida med underhållning. 08:10 cyklar jag till skolan. När jag kommer till skolan pratar vi om matrådet och biblioteksrådet. Sen är det bild för ena halvan av klassen och musik för andra halvan. Sen byter vi. Idag jobbade vi med graffiti på bilden och rapp på musiken. Rapp är ett vokalt uttryckssätt där text talas i takt med musik på ett poetiskt sätt. Jag gillar musik för alla i min familj spelar eller spelade ett instrument, inklusive mig. Jag spelar trumpet. 10:50 äter vi, idag blev det panerad fisk. Sen har vi lunchrast. Där leker vi en lek som heter kung. Det är fyra rutor och man ska slå ut varandra genom att kasta en boll på någons ruta och sen måste den studsa ut ur rutan. Varje ruta är värd olika en heter bönd det är den sämsta sen kommer knäckt näst sämst, drottning som är näst bäst och kung är den bästa. Vi går in till nästa lektion som är svenska 11:40. Lektionen slutar 12:40 sen är det bara idrott. På idrotten idag körde vi Yoshi som är en lek. Sen går vi tillbaka till skolan för idrottshallen ligger en liten bit från skolan. Sen får man lov att gå hem. När jag kommer hem gör jag matematik för min mamma har köpt en extra mattebok för jag är före i matematiken i skolan. Mamma vill att jag ska få en utmaning. Sen tittar jag mer på youtube tills det är kvällsmat. Vi har linas matkasse som är en kasse man får mat i. Varannan vecka kommer den kassen med ingredienser till 5 maträtter. Dem maträtterna äter vi på måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar och söndagar. Sen tittar jag på nyheter med mina föräldrar och lägger mig sedan i sängen för att läsa 20:00-20:30. Sen släcker jag ljuset vid 20:30 och säger godnatt till mina föräldrar.

12 juni 2020

Axel