Berättat av Vincent

Född 2007. Skogskällan. 6B.

06.05.2020

Jag heter Vincent. Jag har ljusbrunt hår och blå ögon. Jag är 13 år och bor på vistavägen 18b hos min mamma och gullmarsvägen 4 hos min pappa. Men hos min pappa ska jag snart flytta till hökarängen. Jag fyller år den 28 juli 2007. Jag älskar taekwondo. Taekwondo är en sport som är typ som karate men man fokuserar mer på sparkar än slag.

Hej jag heter Vincent och det här är min dag. Eftersom jag har skilda föräldrar så vaknar jag varannan vecka kl 06:45 hos min mamma och andra veckan så vaknar jag kl 06:00 hos min pappa. Hos båda mina föräldrar så brukar jag ta på mig ett par gråa jeans och någon hoodie, spelar ingen roll vilken bara det är en hoodie. jag brukar också ta på mig ett par mörka strumpor. Till frukost så brukar jag ta 2 mackor och 2 glas vatten. Jag är verkligen ingen frukost människa så det är allt jag tar. Hos min mamma så brukar jag nästan alltid cykla till skolan som tar ungefär 7 min och hos min pappa så tar jag alltid bussen med min bror till skolan som tar typ 48 min.

På onsdagar så börjar skolan 8:10 med musik och efter musiken så har vi matte, det tycker jag inte är så kul. Efter matten så har jag idrott och det tycker jag är kul. Men efter idrotten så har vi lunch och efter lunch så har vi SO. När SO:n är slut så har vi en till matte lektion fast den är kortare. Vi slutar skolan 15:10 med moderna spårk. Men just nu så är det Corona så då är språket inställt eftersom vi delar lokaler med en annan skola och då slutar vi 14:15 istället med den där matte lektionen och det är nice.

Efter skolan så åker jag hem och plockar ur diskmaskinen och så kollar jag lite på mobilen innan min träning som börjar kl 18:00. Så kl 18:00 åker jag till min taekwondo. När taekwondon är slut kl 19:00 så åker jag hem och äter middag. Efter middagen så är jag med mamma/pappa lite och typ 30 min senare så sätter jag mig vid datorn tills jag ska sova vid kl 22:15.

15 juni 2020

Vincent