Berättat av Hugo

Född 2009. Hogstorp skola. Hogstorp år 5.

07.10.2020

Min dag hej jag heter Hugo och jag är 11 år och jag har en lilla syster som heter Ebba och hon är 9 år och en mamma som heter Elin och är 32 år och min pappa heter Richard som är 39 år. Min lillasyster gillar att kolla på sin mobil hela dagarna. Min mamma hon har två jobb första jobbar hon på dagis sen har hon en nagel salong hon gillar att kolla på tv med mig och

vara med sin kompisar.Min pappa jobbar med att göra grunder till hus och han gillar att tvätta bilen och sena har jag en mormor och morfar och en farfar. Min mormor heter Sussan hon är 59 år. Och hon jobbar med vuxen skola. Men hon har inte jobbat där jätte länge för att när hon under en period var jätte sjuk. Och hon var där i två år en period så trodde vi inte hon skulle klara sig men idag mår hon jätte bra och är en av det bästa som har hänt mig och hon gillar att vara med sin barnbarn. Min morfar han heter Lars han jobbar med rörmokare och han gillar att vara med sin barnbarn också och han är 63 år. Sen har jag en farfar som gillar musik och han älskar att spela musik och han heter Stefan och är 87 år. Och min moster heter Anna och hon är 39 år och hon gillar att träna.Och jag har en morbror som heter Robert och han är 42 år och gillar att snickra.

Jag har en katt som heter Alva och 15 år hon har varit i familjen längre än jag har och min lillasyster.

Hon har grå päls och är jätte gullig och hon ligger med mig i min säng varje natt. Och min mormor har två hundar som jag myser med en heter Erling och en Tyra alltså en kille en tjej Tyra är 12 år och är vitt med bruna fläckar. Erling är vitt och ljus bruna fläckar och när jag säger hans namn så springer ha till mig direkt.

Jag går upp 07:00 jag äter en macka med ingen ting på. Sen kollar jag på Harry potter. Sen kommer bussen 08:15. sedan börjar skolan vi börjar ha NO prov sedan har vi rast då kör jag king sen har jag so och då lär vi oss om religion. Sedan äter vi och vi åt soppa med bröd och ost sen så har vi rast och då kör jag king . Sedan har jag svenska då skriver vi sen slutar vi vi slutar 13:00 och sen tar jag bussen hem , jag får inte sätta mig fram längst fram för det är corona det är ett virus ett farligt virus. Men när jag kommer hem så gör jag mina läxor idag har jag engelska läxa men vi har också matte läxa men inte idag. Efter så spelar ja fortnite med Liam och Leo ( mina vänner) där skjuter man folk sedan äter vi min favorit mat langos och sedan går jag och läger mig 20:00.

Det var min hälsning till framtiden.

3 november 2020

Hugo