• Tim

Berättat av Tim

Född 2009. Kungsklippeskolan. A.

12.10.2020

Hej jag heter Tim jag är 11 år gammal och bor i Huddinge

Hur jag börjar min dag:

Jag börjar min dag med att bli väckt av min pappa och sätta på mig kläder. Sedan brukar jag sätta mig vid min dator och spela typ 30min.

Vad jag har till frukost:

brukar att gå ut till köket och göra en hallon smoothie till frukost med yoghurt och hallon.

Hur jag tar mig till skolan:

Sedan efter det brukar jag packa min väska och sen gå till skolan. Jag brukar möta min kompis Valter i en park som heter skeppsmyreparken. Den ligger nära båda våra hus och sen går vi tillsammans till skolan vi brukar visa varandra roliga klipp på våra mobiler medans vi går till skolan.

Hur jag tar hem mig från skolan:

Sen efter skolan går jag hem med Valter och ibland en till kille som heter Mio.

Vad jag gör när jag kommer hem igen:

När jag kommer hem brukar jag sätta mig framför min dator och prata med mina kompisar. Och spela rocket league och minecraft och roblox och among us. Och av att spela spel har jag också tjänat pengar tex: i en tävling för 6 månader sedan tjänade jag 200kr av att jag kom 3a i tävlingen. Jag har också varit med i en tävling med flera andra miljoner personer där 1:an fick hela 30 000 000 kr. Men i den tävlingen vann jag tråkigt nog ingenting. (Jag är en person som älskar att tävla i e-sport)

Under kvällen:

På kvällen brukar vi äta middag ungefär mellan 18:30-19:00.

Sedan brukar jag titta på serier efter middagen och spela lite mer typ 1-2 timmar till med mina kompisar.

Det jag gör när jag ska lägga mig:

Det första jag gör är att borsta tänderna och gå på toaletten. Sen går jag och börjar bädda min säng sedan lägger jag mig ner och sen somnar jag.

15 december 2020

Tim