Berättat av Maja

Född 2009. Kungsklippeskolan. B.

21.09.2020

!!!!!!Min dag!!!!!!

Jag heter Maja och är elva år gammal som tänkte berätta om min dag,just den här dagen var en måndag .NU KÖR VI!!!!!

Jag vaknar kl: 06:30 av att min pappa väcker mig. Oftast så är jag nyvaken men just den här morgonen så var jag pigg. Medans pappa går ner för trappan så drar jag upp rullgardinen och tänder min led-lampa.

Sedan går jag ner för den knarriga trappen för att gå på toa och tvätta av ansiktet. Efter jag har ett rent och fint ansikte så går jag upp för trappen igen och väljer kläder. Idag så valde jag att ha på mig en ljusrosa långärmad tröja som har som ett skosnöre vid nyckelbenen. Jag valde också ett par svarta utsvängda tights.

Efter det går jag ner till köket och äter frukost oftast äter jag bara macka och mjölk men idag lyxade jag till det lite med hallon som har honung på sig. Efter det går jag till badrummet och borstar mina tänder.

När mina tänder är vita så ringer jag min kompis Edda och frågar om hon vill ta sällskap med mig till skolan,om någon kompis vill hänga med så får de såklart,men idag var det bara Edda och jag.

När vi kommer till skolan så har vi först matte och sedan engelska. När skoldagen är slut börjar klockan närma sig halv tre så jag tar sällskap med någon hem,när vi kommer till en park som heter Skeppsmyreparken så vinkar vi hejdå och splittras.

När jag kommer hem till mig så är oftast mamma hemma för nu i Coronatider så sitter hon hemma och jobbar. Om jag läser det här om några år så ska jag tänka på vad vaccinet var.

Efter några timmar så har pappa blivit hämtad av mamma från sitt jobb. Då börjar han laga middag,idag åt vi kyckling med ris. När pappa är klar så går jag ner från mitt rum eller vart jag nu är och äter middag. Efter vi har ätit mat så får jag oftast en efterrätt. Jag tyckte det var så gott med hallon imorse så jag tog det igen.

När det har gått några timmar så har jag tittat på tv, läst bok,ritat,pysslat,cyklat eller vad jag nu har gjort.

Om jag tittar på tv så brukar jag titta på någonting som heter soptippen,det handlar om barn som bor på barnhem. Jag brukar också titta på tidsslös prinsessa som handlar om en tjej som reser från 1905 till 2018. Ibland tittar jag på ett program som heter kompisar på nätet som handlar om tre tjejer som kan resa till varandra genom ett chattrum.

Nu ska jag börja göra mig iordning för läggdags. Då går jag in till badrummet och går på toa, sedan tvättar jag bort mitt smink om jag har haft det. Borstar tänderna och packar väskan tills imorgon. Sedan går jag och lägger mig.

Godnatt

15 december 2020