Berättat av Stella

Född 2008. Korsängsskolan. 5 grön.

03.02.2020

När mamma väckte mig och min syster Julia klockan 06:30 så gick vi upp och satt på oss kläder och packade väskan till skolan och våran padel träning. Jag och Julia och min mamma fixade fika och dricka och lite annat för att min storasyster fyllde 18 år. Vi la upp hennes favorit kakor (oreo) och morotskaka och helde upp ett glas cola. Sen gick vi in och sjöng för henne.

Hon vaknade och satte sig och åt.

Vi gav henne ett packet med en lock tång i eftersom hon går frisör linjen på gymnasiet. Jag och min syster gick och åt frukost vi fixade en macka med skinka och ett glas oboy. Medans vi åt så kollade vi på telefonerna.

När vi hade ätit klart gick vi och bortade tänderna och bortade håret. När vi hade borstat håret och borstat tänderna så var klockan redan 07:20 och vi brukar gå till skolan ca 07:35 så vi gick och satt på oss våra våra skor och jacka och vantar och vår mössa. Vi hämtade våra nycklar och sen sa vi hejdå till mamma och låste dörren.

Vi började gå ner och jag ringde våran kompis Moa och frågade var vi skulle möttas hon sa att vi skulle möttas vid hennes mammas jobb.

Vi väntade på Moa tills klockan var 07:45 sen kom hon. Jag och Julia gick och Moa cycklade. När vi kom till cyckel stället så parkerade hon cyckeln och låste sen gick vi in till skolan och lämnade vår jacka och annat och tog med oss datan till Ulrika: När vi var vid Ulrika var klockan ca 07:52 och vi skulle ha stavning på ch-ljudet. Efter Ulrikas lektion hade vi engelska och då skulle vi skriva i någon slags dokument. Efter engelskan så hade vi rast och jag Moa, Josefin och Julia var inne och typ inte gjorde någonting.

Efter rasten så hade vi matte och då jobbade vi om %. Efter vi hade haft Matte så var de lunch och då åt vi panerad fisk med någon sås. På rasten så spelade jag kort med Moa och Jossan och Julia. Vi spelade vändtia. Efter rasten så hade vi So och den började klockan 12:30.

På lektionen hade vi geografi och då jobbade vi om länderna runt Östersjön. Den lektionen slutade klockan 13:25 och efter hade vi musik och då skulle vi göra våran egen låt och jag satt i ett av rummen med Moa och Jossan, jag blev inte klar med min låt för vi slutade men Råger (vår musiklärare) glömmde säga till oss så vi satt där i 10 min extra. Sen så kollade vi klockan och då var klockan 14:25 så vi sprang och satt på oss skorna och tog vår data och gick. När vi hade gått till skåpet så tog jag min väska och min jacka och gick till Julia hon hade idrott så jag gick ditt och byte om till mina tränings kläder och sen gick jag och Julia till padel hallen.

Vi väntade där i 5 min sen kom våran padel trännare och han låste upp till oss. Vi hade träning och sen skyndade jag mig och byte till dem kläderna jag skulle ha på mig när vi firade Alicia och sen så byte Julia om och sen ringde jag mamma och sa att vi hade byt om och att vi skulle börja gå till Ice där vi skulle fira Alicia.

Sen när vi var ungifär vid övergångstället så kom Johan och Gustaf och hämtade upp oss. När Johan hade parkerat ringde pappa och frågade om vi ville ha skjuts ditt men då sa jag att jag redan var där.

Jag, Johan,Gustaf och Julia gick in och börja hjälpa mamma med ballongerna och sen när vi hade fixat ett tag så gick jag och Julia och visade Nelly och Julia vart vi skulle vara. Johan åkte och hämtade Alicia och sa att han skulle hämta ett par skridskor vid ishallen (där vi var) men Alicia årkade inte gå in så vi alla gick ut och sjög för henne.

När vi hade sjungit för henne så gick vi in och fixade dricka till alla.

Alla satte sig och väntade på att få välja mat och pratade. alla barnen satte vid ett bord och dem vuxna vid de andra bordet. När klockan var ca 18:00 fick vi bestämma vad vi ville ha till mat. Jag tog pannkaka. Efter alla hade ätit så skulle Alicia öppna paket, hon fick en tommy hilfiger perfym av mig och Julia. Och Alicia fick en macbook air data av mamma och pappa. Hon fick andra saker också men kommer inte riktigt ihåg vad de var. När klockan var ca 20:00 hade mormor, morfar, faror, Arne, Malin och Mathias gått. Dem som var kvar skulle bara säga hejdå och sen skulle dem gå. Jag, Julia, Pappa, Johan, Jonathan, Gustaf, Mamma och Alicia var kvar och tog ner alla ballonger och allt sånt.

Vi packade in allt i bilen och jag Gustaf Julia Mamma och Jonathan hoppade in i bilen och åkte hem. Pappa och Johan gick hem för de fick inte plats i bilen. När vi hade kommit hem så satte vi oss i soffan och kollade på tv:n. Klockan var ca 22:00 och jag Julia Alicia Gustaf och Jonathan ville ha donken/max så vifrgade mamma och hon sa att vi fick (hon trodde att klockan var 7/8)

När vi var på donken vill jag och alicia ha en varsin cheeseburgare. Sen åkte jag vi till Max och köpte lite saker till mamma, Johan, Julia,gustaf och Jonathan. Sen åkte vi hem och kollade på ”en annan del av köping” och åt sakerna vi köpte. Sen när vi hade kollat på klart och hade ätit klart frågade mamma vad klockan var och då var klockan redan 22:40 ungefär. Då behövde jag och julia gå och lägga oss. Så vi gick och borstade tänderna och sen sa vi godnatt till mamma,Johan,Gustaf,Alicia och Jonathan och sen gick vi och la oss.

1 juni 2020

Stella