Berättat av Rebecka

Född 2007. Sågtorpsskolan. 6A.

05.05.2020

Min dag börjar med att jag vaknar av mina marsvin eller så kommer min mamma och väcker mig runt klockan 6. Efter att jag har vaknat ger jag mina marsvin frukost och så går jag upp till köket och äter frukost. Min frukost kan se väldigt olik ut varje vecka, men just nu så äter jag gröt eller någon avokadomacka. När jag har ätit upp sätter jag på mig mina kläder vilket oftast är ett par slitna jeans och en hoodie. När jag har tagit på mig mina kläder så går jag till mitt rum och kollar runt på instagram. Efter en stund så är det dags att göra mig i ordning inför skolan och se till så att jag inte glömmer att ta med något. Ibland så brukar jag cykla till skolan men oftast så åker jag buss med min lillasyrra. Bussen går 07:30 vilket är en och en halvtimme efter att jag har gått upp. Så jag brukar ibland känna mig lite stressad på morgonen efter som att jag inte har jätte mycket tid. Jag och min syrra brukar få vänta vid busshållplatsen eftersom att bussen ibland kommer några minuter sent. Just nu när det finns corona så måste man gå in på bussen ifrån mitten dörren för att inte smitta busschaffören. Ibland är bussen full av människor men oftast är det bara några få andra barn som ska till skolan.

Att åka buss till skolan brukar ta ungefär 7-9 minuter. När jag har hoppat av bussen så brukar jag gå till min paviljong. Där står jag och väntar på att min kompis Hulda ska komma. Hon åker bil till skolan så hennes mamma parkerar på parkeringen. JAg brukara gå och möta henne bid parkeringen.

5 maj 2020

Rebecka