Berättat av Elvira

Född 2009. Kungsklippeskolan. B.

~Min dag~

Hej! Jag heter Elvira och jag är 11år.

Mitt alarm på min mobil väcker mig 06:10 på alla dagar utom tisdagar då väcker den mig 07:00. Jag har en loftsäng vilket är en säng med ett skrivbord under. Min mobil ligger på skrivbordet så jag kan aldrig snooza för när jag har kastat mig (otroligt graciöst) ner för stegen på min säng så har jag redan vaknat.

Jag går ut ur mitt rum och tar någon macka, oftast med korv. Sen borstar jag tänderna och väljer kläder. Jag väljer oftast några jeans och en tröja. Sen borstar jag mitt hår och lägger ner min skol ipad i min ryggsäck. Sen går jag till min buss. När jag går till min buss lyssnar jag nästan alltid på musik. Mitt favoritband heter Random Encounters.

På tisdagar kör min mamma mig för bussen har konstiga tider. Jag behöver inte ha mitt busskort för coronaviruset gör så att jag inte får gå på längst fram. Sen när jag kommer till skolan börjar jag alltid med matte. Jag börjar 08:10 varje dag förutom tisdagar då jag börjar 08:50. Resten av dagen i skolan önskar jag att jag var hemma och kunde lyssna på mer musik.

Sen tar jag oftast min buss hem igen. Sen går jag över min gamla skolas skolgård och blir mördad av någon tvåa som känner igen mig. Sen kommer jag hem och tittar på youtube resten av dagen. På youtube brukar jag titta på Random Encounters, någon som stylar om kläder eller någon som spelar något spel. När jag tittar på folk som spelar spel brukar jag titta på spelen among us, yandere simulator, fall guys, Sally Face, Fran Bow, danganronpa (första spelet) eller little Misfortune.

Jag kanske spelar lite Sims 4 eller Roblox. Varje fredag kommer det en ny video på Random Encounters kanal. Jag är för antisocial för att umgås med folk men om jag gör det så brukar det vara min kompis Nora. Vi gör jättekonstiga saker tillsammans, som typ hoppa studsmatta mitt i vintern. Jag älskar hoodies.

Hej då!

15 december 2020