Berättat av Ruaa

Född 2009. Rörsjöskolan. 5a.

13.01.2021

Mitt namn är Ruaa och jag är 11. Jag gillar att spela fotboll och gillar nudlar och godis.

Efter 20 min så har vi rast igen i 30 min och då pratar jag och mina vänner igen. Senare så har vi lunch, till lunch så fick vi planerad fisk med potatis och grönsaker. Sen så har vi musik och då gick vi upp till klassrummet och då tittade vi på en film och sen skulle vi sluta klockan 14:40 och då fick vi pant. Hej!! Mitt namn är Ruaa och detta är min dag, Jag vaknar på morgonen klockan 7. Sen tar jag på mig mina byxor, tröja och strumpor. Sen går jag på toa och tvättar mitt ansikte. Efter det så går jag ner till köket och äter frukost, till frukost så äter jag en macka med smör och tomat. Sen går jag och borstar mina tänder. När jag har gjort det så tar jag på mig mina skor och min jacka. Sen går jag upp igen och hämtar min dator och min väska. Senare går jag ner igen och går till skolan.

När jag har kommit till skolan så har jag hemspråk från klockan 8:10 till 9:00. Efter det så går jag till mitt klassrum och då har vi 10 min svenska sen har vi 50 min matte. Efter det så har vi rast. På rasten så pratar jag och mina vänner och går runt skolan. Efter 20 min så går vi upp till klassrummet och då har vi SO, på SO så skriver vi på papper.

Sen så sprang vi till ICA och pantade efter det så fick vi 31 kr och gick till Sweet and cool och vi köpte godis. Efter det så pratade vi lite och sen gick alla vi hem sin väg. När jag var framme så skulle vi få gäster och då fick jag hjälpa till att städa och lagga mat. Sen när vi var klara så åt jag och gick upp till mitt och mina syskons rum. Och jag satte mig på min säng i 5 min och sen ritade jag tills klockan blev 9 på kvällen. Sen så tog jag på mig mina sov kläder och sov för att jag blev trött.

18 februari 2021

Ruaa