Berättat av Zanna

Född 2007. Öjersjö Storegård skola 5-9. Klasserna 6-9 grundsär.

19.10.2020

Jag gillar att spela, måla och lyssna på musik. Jag bor med min mamma. Jag har två hundar och en råtta. Jag gillar att göra te på kvällen. Jag är 13 år.

MIN DAG Jag vaknade av mitt alarm på min telefon.

En stund senare råkade jag somna om. Efter en stund vaknade jag igen. När jag gick upp valde jag kläder som jag skulle ha på mig. På morgonen tog jag på mig byxor, tröja och tjock tröja. Efter jag tog på mig kläder så gjorde min mamma frukost till mig. Hon gjorde macka med skinka på. Jag fick mjölk till frukosten. Jag tar alltid skolbussen till skolan. När jag är i skolbussen får jag sitta fram ibland. Jag får vänta till skolbussen kommer och hämtar mig. Bussen kommer nästan alltid 07:37, men på onsdagar får skolbussen alltid komma klockan 08:18.

Efter skolan så åker jag hem till min mamma. Efter skolan så brukar jag alltid spela på min telefon eller datorn. Jag kollar på videos, eller så lyssnar jag på musik och spelar. Ibland när jag sover hemma hos min morfar brukar jag kolla på tv på kvällen.

Jag hjälper min mamma att stadda mitt rum ibland och tar ut hundarna.

Jag umgås med klasskompisar, familj och gamla kompisar.

Fakta om skolbussen:

skolbussen är typ som en buss men är för barn. Man behöver inte betala. den kör mellan skolan och hem.

26 februari 2021

Zanna