Berättat av Orlando

Född 2012. Svenska Skolan på Mallorca. Trean skriver igen 2021.

03.06.2021

Tjenare tjenare det var jag igen jag heter Orlando! Jag är tio år och bor på Mallorca. Nu ska jag berätta en dag ur mitt liv.

På morgonen brukar jag vakna klockan 07:20 av att min mamma ropar på mitt namn för att jag är inte så bra på att kliva upp själv för helst vill jag bara sova. Sen brukar jag gå upp väldigt trött för att ta på mig. Just idag tog jag på en t-shirt från ett märke som heter Lacoste och en hatt som är också från Lacoste som gillar väldigt mycket och då menar jag det och så tog jag på ett par shorts från Zara. Om jag skulle förklara är jag trött, chill och positive. Efter det går jag upp för att äta frukost. Till frukost brukar jag äta lite flingor med mjölk, en macka och en smoothie. Sen klockan 08:20 börjar jag åka till skolan med en silvrig Mercedes till skolan som börjar klockan 09:00. I skolan brukar vi ha matte, musik, engelska osv. Som jag tycker är roligt. I skolan brukar vi äta lunch klockan halv tolv. Vi tar inte med matsäckar. Efter skolan så brukar jag spela padel men bara på måndagar och onsdagar. Då delas vi upp i grupper. När vi väl har spelat klart brukar vi ta en laccao och en snack som kallas kit katt. Efter paddeln så åker jag hem med bil.

När jag är hemma så tar jag av mig min corona mask och tar av mig mina skor sen går jag ner och duschar. Sen tar jag på mig och går till min dator. När jag är i mitt datorrum så sätter jag på min led lights sen sätter jag på min dator och min skärm. På datorn brukar jag spela Valorent, Among us, Fifa, Overwatch och Fortnite. Jag tycker om att spela för att man kan göra det med kompisar och man kan göra så mycket. Sen stänger jag av när min mamma ropar att det är mat. Till mat brukar jag äta pasta pesto det gillar min familj jättemycket. Efter maten brukar jag bada i min pool som är utanför mitt kök. Jag badar med mina cyklop så att jag kan se tydligt under poolen. I poolen brukar jag simma under vatten och använda min pool ring som gör att man flyter över vattnet. Efter det tar jag en handduk och torkar mig och tar på mig. Sen när jag är klar ringer jag min bästa kompis Philip och vi kanske snackar i två timmar. När jag väl har sagt hejdå till Philip så sätter jag mig i sängen och kanske tränar och lyssnar på lite rapp i kanske en timme. Jag tycker väldigt mycket om rapp och har en dröm om att bli en rappare någon dag. Jag gillar musik väldigt mycket för att jätte nice att lyssna på medans man gör olika grejer och så kan man känna sig fri och sjunga om vad man vill. Sen gör jag läxor och läser till det är dags att gå och lägga sig. Tack för att ni har lyssnat om en dag i mitt liv slut….

18 juni 2021

Orlando