Berättat av Leo

Född 2010. Sandåkraskolan. 5D.

16.11.2021

En normal dag

Hej. Jag heter Leo och jag bor i Sköndal i ett tvåvåningshus. Huset har ett kök 3 sovrum 2 förråd ett kontor en bastu 3 toaletter och ett kontorsrum. huset har röda väggar och svart tak. Just nu är det ett virus som heter covid 19 som gör att man inte får resa för att covid 19 inte ska sprida sig.

Jag vaknar av att min mamma väcker mig runt klockan 6:50. Jag lyckas ta mig upp ur sängen och går och gör mig en ostmacka och ett glas vatten. När jag ätit min macka med extra mycket smör och druckit upp mitt vatten framför tv:n går jag och borstar tänderna. Jag borstar tänderna med eltandborste. Sen tar jag på mig kläder. Efter det går jag till hallen och tar på mig min vitgröna jacka och mina vitgröna skor och väskan. Efter det säger jag hejdå till mina föräldrar. Skolan börjar klockan8:10 så jag behöver skynda mig eftersom jag börjar gå klockan 7:55.

När jag är framme runt klockan 8 pratar jag med min vän Lukas. Ett par minuter senare börjar skolan. Och det är svenska som vanligt och svenska lektionen är 30 minuter. Jag går in och läser min bok. Sen efter typ 5 minuter ska vi jobba med Zick Zack. Efter det är det matte i 50 minuter. Vi arbetar med bråk men det är en lång genomgång. Sen arbetar vi i cirka 20 minuter efter genomgången. Sen är det rast och jag Lukas, Elliot och Harry går och kör King i 20 min. Efter rasten är det engelska och vi läser engelska och jobbar i textbook och workbook i 45 minuter. Sen är det SO i 75 minuter. Vi jobbar med en atlas och en faktabok om geografi. Sen är det lunch och rast. På lunchen blir det lax. Det är gott och jag äter mer än vanligt. Sen är det lunchrast och jag Elliot K Harry och Lukas spelar King hela rasten som är 50 minuter. När rasten är slut går jag till musiken som ligger vid matsalen. Vi sjunger ett par sånger tittar på en video och sjunger lite till efter det slutar musiken och bilden börjar. Vi ska måla våra djur vi gjort med modellera. Sen slutar vi.

Jag tar på mig mina ytterkläder och går hem så snabbt jag bara kan. när jag kommer hem tvättar jag mina händer. Sen dricker jag ett glas mjölk och tar min bärbara dator. ringer Lukas och vi spelar tillsammans. Runt 4 5 får jag min dator och spelar till middagen. Det blir potatis med brunsås och köttbullar. Sen spelar jag tills jag ska gå och lägga mig runt 20:00. Jag borstar mina tänder och går och lägger mig och läser en bok i runt en timme. Sen ska jag sova.

6 januari 2022

Leo