Berättat av Oskar

Född 2011. Erlaskolan Norrköping Södra. Team 4.

19.10.2021

En dag i mitt liv 2021. Tisdag 19/10 – 21

Min dag började med att jag vaknade och gick och klädde på mig. Sen gick jag och åt frukost, jag åt en ostmacka. Efter jag hade ätit upp frukosten så kollade jag på min Samsung. Jag kollade på youtube på en som spelade fortnite. Sedan satt jag på mig min jacka och tog min dator. sedan gick jag till skolan.

När jag kom till skolan tog jag upp min dator ur min väska och satte mig på en bänk med . När skolan började gick jag upp i klassrummet. Den första lektionen var det matte. På matten arbetade vi med division. Efter matten hade vi elevens val. På elevens val körde jag “med andra ord” med två i min klass. Sedan hade jag rast och på rasten gungade jag med min kompis.

Efter rasten hade vi musik. På musiken sjöng vi och pratade om musik begrep. Efter musiken åt vi lunch. Vi åt kyckling med bulgur. På rasten spelade jag fotboll och klättrade i klätterställningen. Efter rasten hade vi svenska och då började jag skriva på den här texten du läser nu. Sen hade vi rast och då gungade jag igen med en av min kompis. Sedan hade vi SO då arbetade vi med jakten på den glömda historien.

Efter skolan gick jag hem. När jag hade kommit hem så satte jag mig och uppdaterade fortnite. Efter fortnite hade uppdaterat klart så gick jag in och körde lite. Lite senare kom min mamma hem. Typ 10 minuter senare åkte vi och handla mat. Det tog att handla 1 timma. När vi kom hem igen så satt jag mig och spela fortnite igen. 30 minuter senare åt jag middag. Till middag åt jag fisk och potatis.

Efter jag hade ätit middag så satt jag mig och kollade på en youtuber på youtube. Han jag kollade på körde minecraft. Lite senare gick jag och körde lite fortnite på min storebrors skoldator. Klockan 8 behövde jag sluta spela. Sedan kollade jag på tv tills jag skulle sova. Tack för du har läst en dag i mitt liv.

11 januari 2022

Oskar