Berättat av Emil

Född 2010. Mellanhedsskolan. 5C.

02.09.2021

En dag i mitt liv

Jag vaknar vid halv 7 tiden. Sen så sätter jag på mig min tröja och byxor och en hoodie. sen såsen går jag ner för trappan. Pappa brukar sitta i soffan och kolla på tv. ibland brukar jag sätta mig bredvid han. oftast brukar vi kolla på nyheterna. Efter haft kolla en stund så drar pappa upp och gör frukost. Då brukar mamma komma ner och läsa tidningen på mobilen.

då går jag stänger jag av och äter frukost vid matbordet. Då brukar syrran komma ner. Sen så tar jag min ryggsäck sätter på en jacka och min hjälm. och tar min cresent och cyklar till skolan.

Torsdag

när jag väl är där så brukar jag drifta på grusplanen en gång. Sen låser jag fast min cykel och springer in. Efter jag har satt mig på min stol så börjar Ann-Christin då har vi sv/Svenska sen har vi musik då går halva klassen upp till musiken med Branislava.

Medans ena klassen är på musik så jobbar den andra halvan brukar läsa eller rita eller nåt sånt. När den första delen är färdig så går den andra delen up. Sen har vi svenska med Ann-Christin.

Sen har vi kort rast. Efter rasten så matten med Marie. Efter det så är

det Engelska med veronica. Efter det så är det lunch. Efter 20 min lunch så har vi lunch. Det sista ämnet är slöjd (träslöjd). när det är färdigt så cyklar jag hem.

När jag är hemma så brukar jag spela med kompisar eller så går jag hem till kompisar om jag e hos en kompis ringer mamma mig då drar jag hem för middag. efter middagen så sätter pappa på tv då kollar jag med han i ungefär 30 min sen så går jag och jag och lägger mig.

9 september 2021

Emil