Berättat av Dexter

Född 2010.

10.11.2021

En dag i mitt liv.

Jag vaknar 06.30 av mina föräldrar. Jag är nyklippt och har kort på sidorna och lite längre på toppen på min frisyr. Jag ligger kvar i sängen en stund till och sen går upp och sätter på mig antingen mysbyxor eller jeans som tröja gillar jag ha på mig triko tröja. När jag har satt på mig går jag ner och tar något att äta och sätter mig framför tv och tittar på nyheterna. När jag är klar brukar klockan vara runt 07.20 och då börjar jag borsta tänderna med min eltandborste. Direkt när jag är klar med det så går jag ut i korridoren och sätter på mig en jacka. Senare går jag ut på altanen och sätter på mig skor och väntar ifall det är kallt. Om det är mörkt ute sätter jag på mig en reflexväst så att jag inte blir påkörd. När jag har åkt alla uppförsbackar, nerförsbackar och svängar till skolan när jag är framme finns det 2 saker som jag brukar göra ena är att jag bara går och snackar med mina vänner andra är att jag kör en lek som kallas king som har många olika variationer men den vi kör är reglerna att man bara får ludda bollen 1 gång och att man inte får hålla eller dra i den. Och det är en lek som jag nästan alltid kör när vi har en boll.

Skolstart i början på veckan har vi Mu-Ma-id och Sv. Vi har fyrgrupper också och jag är i grupp 4 och vi börjar med Musik. Musiken är blandad först så har vi lärsförståelse sedan har vi riktig musik just nu har jag gitarren men ska om 2 veckor byta till keyboard. Vi håller på med musik och läsförståelse ca 45 min. Efter det så har vi svenska och svenskan handlar nu om en författare som har inte haft det bästa livet sedan kommer jag till detta som jag skriver just nu det handlar om att vi skriver en text till framtiden som kommer komma in på ett digitalt museum. Nu efter lektionen kommer det vara matematik det kommer vara mycket prat och sånt. Jag har det inte så roligt på dagarna men alltid efter maten blir det lunch och det tycker jag om väldigt mycket för jag brukar nästan alltid vara hungrig då. Efter maten är det rast och jag och mina vänner Elvis, Jakob, Jacob, Hjalmar, Lukas och Noel brukar vara där med mig det är en simpel och rolig lek som kallas king som jag redan har förklarat. Efter det finns det bara 3 små lektioner alla är 20 minuter långa och det är sv, eng och tk.

När alla lektioner är färdiga så är dagen färdig och det är det jag längtar efter hela dagen för.

När allt är klart och jag ska ta min skolväska så tar jag också min mobil som ligger i mobillådan och sedan sätter på mig. När jag har kommit ut så låser jag upp min cykel och åker hemåt, det tar ca 10-15 minuter för att komma hem till mig på grund av att jag bor på landet. Alltid när jag har kommit hem så myser jag med min hund och sedan klär av mig allt. När jag har gjort det så brukar jag oftast vara hungrig och ta en macka. Och om det inte finns så antingen gör jag nudlar eller så väntar jag tills någon kommer hem som har tid att laga något. När jag antingen har ätit eller inte så går jag upp på mitt rum och kör antingen minecraft, fortnite, unturned, roblox eller så tittar jag bara på youtube som jag gillar att göra. Hela dagen går snabbt tills det blir mat det är väldigt olika vad men maten kommer run 6-7 tiden. När jag är färdig med maten brukar jag snabbt gå upp till mitt rum och spela lite till när klockan är runt 9 oftast över så går jag ner borstar tänderna och går och lägger mig.

Det var min skoldag.

Dexter 10/11-2021