Berättat av Engla

Född 2009. HagaLyckebyskolan. 4A.

18.05.2020

Jag heter Engla och är 11 år gammal, jag bor i Sverige söder om Stockholm. Min familj består av två katter, en bror, mamma och pappa.

Klockan 6.30 på morgonen vaknade jag av mitt larm på telefonen, direkt gick jag upp och bestämde kläder. Det blev en rosa hoodie från Gant och utsvängda, svarta byxor från Lindex. Jag la mig i sängen med telefonen i ungefär 5 min. Sen kom mamma upp och sa till mig och min bror att börja med frukosten så att vi hann med bussen som kom vid 7.35. När frukosten var klar kom pappa upp och åt frukost med oss. Vi hade ätit upp klockan 7.15 ungefär, till klockan 7.30 hade vi bara kollat på telefonerna och fixat väskorna. Vi gick till bussen och det var kanske 12 st till som skulle åka buss också. När jag kommit fram till skolan mötte jag min bästa kompis Lova och vi gick upp mot Alice som väntade på oss. Klockan 8.10 började vi så att världens bästa fröken kom ut och öppna dörrarna år oss i klass 4A. den första halvtimmen läser man tyst för sig själv, sedan gick vi genom dagen och distansläxorna sedan hade vi matematik och alla andra lektioner till klockan 13.00 när vi slutar. Vi slutar en timme tidigare för att det har kommit ett virus (covid 19) därför slutar vi en timme tidigare. sen åkte jag hem med samma buss som jag gjorde på morgonen. När jag kom hem lade mamma och pappa in min brors heltäckningsmatta för vi har gjort om våra rum. Jag började med att äta mellis och sen gick jag och höll dem sällskap. jag satte mig och gjorde ett brev till min mormor och lyssnade på musik från min dator. När klockan hade hunnit bli 16.50 skulle jag på träning och slutade klockan 18.00. min brors träning började när min träning sluttade så att hon åkte innan min träning slutade. Jag kom hem med hjälp av min el-sparkcyckel som tar ungefär 15 minuter hem från min fotbollsträning. ingen av min familj var hemma när jag kom hem men det gjorde inget för vi har kodlås på våran dörr. Jag gjorde mina läxor när jag kom hem för läxorna skulle in på tisdagen. När jag var klar tog jag en dusch och slängde mina kläder i tvätten. sen kom min bror och mamma hem (min pappa skulle jobba natt) och vi drack te och kollade på Digilo! Vi fick vara uppe till 22.00 och sedan behövde vi gå och sova för att vi skulle orka med skolan på tisdagen!

8 juni 2020

Engla