• Isabella

Berättat av Isabella

Född 2009. Maria Parkskolan. 4d.

19.05.2020

En dag i mitt liv 2020 19/5-20

Jag heter Isabella lindberg och bor i Helsingborg. Jag bor i ett litet hus med min pappa, mamma och storasyster. Jag går på Maria Parkskolan. Jag går på gymnastik och padel. Jag tycker att det är jätteroligt.

Jag vaknade 06:00 av mitt alarm. Precis som vanligt var det gråa väggar i mitt rum, ett vitt skrivbord, en vit byrå som jag har alla min kläder i, en klädställning, en ljus rosa matta, mina diplomer på väggen och ett trägolv. Jag låg i sängen i några minuter innan jag gick upp ur sängen och drog upp mina vita gardiner. Utanför fönster såg det ut som vanligt, min granne var ute med sin hund, alla hus såg ut som vanligt, grått skiffer på husen och grönt gräs på marken. Jag gick till mitt skrivbord och fixade mitt hår medan jag kollade på min Ipad. Jag kollar alltid på youtube. När jag var klar tog jag på mig en grå hoodie och svarta jeans med hål vid knäna. Sen gick jag ner till köket och gjorde frukost. Jag äter alltid flingor och mjölk i min bruna soffan. Min syster kom ner sur och trött som vanligt och tog frukost. När jag hade ätit upp satt jag in min disk i diskmaskinen och sprang upp till mitt rum. På mitt rum bäddade jag min säng och pratade lite med min mamma. Sen borstade jag mina tänder och gick ner till hallen, satte på mig mina skor och jacka. Sen gick jag ut och låste upp min cykel och cyklade till skolan med min kompis. När vi kom fram till skolan pratade vi med några kompisar innan lektionen började. Vi hade syslöjd.

Efter skolan gick jag hem och gjorde snabbnudlar. Jag gick upp på mitt rum och åt de. Sen la jag mig i sängen ett tag och kollade lite på min mobil. Efter de gjorde jag mig redo inför min gympa, gick ner till hallen och tog på mig skorna. Jag gick till en bro nära mitt hus för där skulle min tränare komma och hämta mig. Jag hade gympa i två timmar. Efter gympan åkte jag hem min tränare. När jag kom hem åt jag korv stroganoff med ris. Sen skulle jag kolla så min hamster mådde bra och så såg jag att han var död. Han hade nästan blivit två år. Jag grät väldigt mycket. Jag tog en dusch och sen begravde vi honom i vår trädgård. Han fick ligga i en liten grå ask full med hans favorit godis. Jag grät jättemycket. Sen borstade jag mina tänder och gick och la mig.

5 juni 2020

Isabella