Berättat av Gro

Född 2012. Mariaskolan. 3C.

20.01.2022

Jag gillar Musik och massa annat men helst musik, jag går på trummor och jag ska starta ett band. Jag spelar mycket teater också och sedan basket. Jag går på kör det är jätte kul det med!

Min dag (år 2022)

Gro

Pip pip!

Min iPhone X väckte mig kl. 06 30 från min puff det är onsdag.

Den sömn lika signalen brukar väcka min syster också, hon tycker det är jobbigt för hon brukar bli väckt av mamma eller pappa, efter mitt sömniga vaknande så gick jag långsamt upp från min varma säng jag drar ur min iPhone från jacket och tittar på hur mycket klockan är, klockan är 06 45 jag går upp till badrummet och borstar håret med en sträv borste jag går sedan på toaletten, sedan går jag och tittar om mamma har vaknat hon brukar oftast ha gjort det.

Sedan går jag till mitt lilla rum och tittar lite på min telefon jag spelar lite aqua park där man åker i en vattenrutschbana, sen klär jag på mig mina jeans som är ljus blå och kommer från Lindex,

jag klär på mig min tröja som är svart och tar på mig min flis som är grå. Sedan går jag till köket sätter mig och tittar på mamma som brer en Grötbröd med Bregott på och ost, sedan får jag vanilj yoghurt med Havre kuddar i. Jag äter i stora mängder.

Sedan säger jag stressat till mamma: ”Mamma! Jag måste borsta tänderna!”

Och mamma nickar långsamt. Jag går och borstar tänderna med den godaste tandkrämen, sedan har klockan hunnit bli kvart i åtta. Jag börjar klä på mig Överdragsbyxor, jacka och skor på sedan min fjällräven ryggsäck.

Jag trycker upp hissen och den kommer rätt så fort sedan kliver jag in trycker på B (bottenvåning) och åker ner. När jag väl är nere går jag ut på gården. Där står redan Edith, Ville och Matteo och Axel och Arvid.

Så vi börjar gå, först börjar Edith och jag gå lugnt men sedan springer vi, vi springer längs Zinkens väg och sedan bredvid, isen. Sen är vi framme vid skolan ungefär vid fem över åtta. Vi går upp i Mariaskolan och går in i vår korridor.

Det brukar ha kommit ganska många till treans korridor vi den här tiden men idag var det många sjuka, dom som var sjuka var Bianca, Selma, Olle, och m.m (vissa av dom är sjuka i CORONA). Jag hänger av min jacka, överdragsbyxorna och tar av mig skorna.

Sedan går jag in och sätter mig på min plats börjar skriva om ”min dag”. Sedan blir det matte med Linus och vi hade olika sorters lekar. Sedan blir det rast då går Amaya, Edith, Judit, Leia, Laima och jag runt och pratar om Black&White (ett företag som vi tänkte starta) sedan ringer det in och då har vi matte. Vi jobbar i Mera Favorit Mattematik och sedan blir det lunch. Det blev något som jag inte gillade så därför kommer jag inte ihåg det.

Sedan blir det rast vi gör samma sak går runt i cirklar och pratar om Annie som är en musikal som vi ska göra lite av och sedan pratar vi om Black&White. Sen går vi in klockan tolv börjar svenskan där vi fortsätter med ”min dag” och efter det så är dagen slut kl 14 20. Då går vi till vårt fritids som heter MMK där finns det olika rum och jag går ner i musiken, jag spelar trummor där och sedan går jag upp till MMK jag ringer mamma och frågar om jag får gå hem det får jag,

jag lämnar min plupp och går ner i vår korridor och tar mina saker och drar mig hemåt.

Jag går långsamt trött genom Zinkens väg enda vägen hem. Hemma tar jag direkt upp min Telefon och går in på Whats App och ser om jag har några missade sms, sen går jag in på Roblox och spelar Adopt me. Plötsligt ropar mamma:

-Gro! Du har ju trummor idag!

-Okej!!!!Sa jag.

-Gå in i hissens! Sa mamma.

-OKEJ! Sa jag.

När jag hade kommit ut sprang jag över gården in i Ediths hus. Jag blev insläpp av min trumm-lärare Markus och gick ner I källaren, jag lärde mig några nya komp och det var toppen.

Sedan kom jag hem och behövde läsa en bok för min yngsta lilla syster. Och sedan la min syster och jag i mamma och pappas rum och somnade direkt.

15 februari 2022

Gro