Berättat av Sander

Född 2011. Rälsen AB i Viby. 4an.

24.01.2022

Jag vaknade av mig själv ungefär klockan 7. Jag åt frukost som bestod av äpple, majskaka, rostad bröd, läsk. Sen klär jag på mig jag har en grön tröja, svarta Nike byxor och randiga strumpor. På näsan har jag ett par glasögon så att jag ser bättre. Sen brukar jag åka med pappa i sin tesla( en elbil). När jag kommer till skolan så streckar jag mig i pärmen så att den vuxna vet att jag är här. Sen leker jag ute på gården innan dem ringer in i klockan för att gå in och skolan börjar. När lärarna ringt så går jag in och klär av mig kläderna. Sen går vi upp till klassrummet och har lektion. Vi börjar med svenska, på svenskan så skriver vi lite och ritar. Sen är det dax för idrott. På idrotten så gör vi hinderbanor.

Efter skolan är det fritids, jag är inte alltid med på fritids men när det är saker de ska göra som jag tycker är kul så är jag med. T.ex när de går till parken bredvid skolan som kallas för Snurrgungeparken. Jag älskar när det är snö och is där för då åker vi kana. Mamma hämtar alltid mig efter skolan. Då åker vi hem. Oftast tittar jag på tv, eller på min ipad som jag kallar för plattan.

Sedan äter jag middag t.ex kött, majs och pommes frites som jag tycker är gott.

Jag går och lägger mig bredvid min mamma i hennes säng och somnar ca kl 20

21 februari 2022