Berättat av Felicia

Född 2007. Skogskällan. 6A.

08.05.2020

Jag heter Felicia och jag är 12 år gammal. Jag älskar att göra origami. Den 29 maj ska jag få tandställning på under tänderna jag har redan på över tänderna( jag kommer få räls ). Jag är ganska kreativ och gillar att pyssla. Favorit ämnen i skolan är nog engelska och bild dom jag har svårare för är nog matte och svenska dom tycker jag är lite svårare. Oftast har jag på mig svart och nästan aldrig jacka, många tycker det är konstigt men inte jag.

Heej jag heter Felicia, och jag är 12 år och fyller 13 i vinter. Jag vaknar mellan 05:00-07:30 av mig själv. Klättrar ner från min säng på min stege jag har loft efter som jag har ett litet rum och får inte plats med en vanlig säng och skrivbord. Sedan brukar jag byta kläder oftast en t-T-shirt och ett par jeans och så har jag min chocker som är svart och sedan sätta mig vid mitt skrivbord och väntar på att min pappa och lillebror ska vakna dom brukar vakna typ mellan 07:00 och 07:30 medans dom sover brukar jag öppna min dator och spela i några minuter typ 4,5 och när pappas väckarklocka ringer stänger jag av datorn och tar min telefon eller iPad och lyssnar på musik. Pappa vaknar och väcker min lillebror jag äter frukost runt den tiden och då brukar jag äta en macka med smör och skinka och någon frukt sedan packar jag min ryggsäck med mitt pennskrin mappar hörlurar plåster och mer. Sedan borstar jag mina tänder med en eltandborste i 2 minuter och sedan tar jag min Hogwarts hoodie med alla husen från Harry Potter och mina nycklar till mitt skåp den har min nyckel och en grå Björn. Och går ner till hallen och väntar på min pappa och lillebror jag tar på mig mina svarta Nike skor. Och pappa och min lillebror kommer ner och tar på sig sina ytterkläder och vi går till bilen och åker till skolan. Jag lämnar min lillebror vid hans klassrum runt 07:55. Och går till baka till bilen för vi börjar 10:50 väl hemma brukar jag vika origami och lyssna på musik tills klockan 10:39 och sedan åker jag till baka till skolan och lämnar min ryggsäck i mitt skåp och tar min svenska mapp och mitt pennskrin och går upp till mitt klassrum. Efter svenskan så har vi lunch på grund av corona så blir det lång kö vid toaletterna och in i matsalen för vi får bara stå två och två i led in i matsalen och 1-2 meters mellan rum, när vi väl kom in i matsalen fick vi kyckling klubba. Sedan på rasten så körde vi virus/ Infection det är typ som kull fast när du blir kullade så blir du också så kör man tills alla är. Efter rasten 12:20 hade vi bild då skulle vi göra klart våra filmer som vi hade börjat på för ett tag sedan jag var klar så jag gjorde en kast stjärna i stället och lärde en av mina vänner också efter bilden 13:20 hade vi svenska igen då fort satte vi att skriva när svenskan var slut blev jag utmanade att göra en kast stjärna i A3 papper. Efter skolan tog jag min ryggsäck ur mitt skåp och packade i hopp mina saker sedan gick jag med en av mina vänner hem när vi kom till en korsning så skildes vi åt när jag kom hem började jag på A3 kast stjärnan den tog typ 5-10 minuter max. 20:00 börja jag och mamma titta på lets dance halvvägs in gick jag ut och hoppa i vår studsmatta i 4-5 minuter tills jag var trött och gick in och fortsatte titta på lets dance. Innan lets dance var slut gick jag och tog mitt piller och borsta tänderna och tog på mig min pyjamas och tog min Ipad hörlurar och klättrade up i min säng och lyssnade på 2-3 låtar och kollade på 4-5 videos på youtube sedan la jag i från mig min Ipad och hörlurar och runt 22:40 somnade jag.

15 juni 2020

Felicia