Berättat av Ludvig

Född 2007. Skogskällan. 6A.

05.05.2020

Jag vaknar av min pappa som väcker mig 06.50. Jag går först på toaletten och sen äter jag frukost med familj men min stora syster sover. Jag äter gröt och en macka. På mackan har jag ost och skinka. I vanliga fall brukar min mamma ha bråttom till jobbet men nu jobbar hon hemma samma med min pappa. När jag har ätit upp frukosten går jag och borstar tänderna. Efter jag borstat tänderna klär jag på mig. Jag tog på mig svarta jeans och en svart och röd tröja och en Hollister tröja över. När jag är klar är klockan 07.25 och då startar jag min dator och spelar ett spel som jag fick på söndagen. När klockan är 07.45 börjar jag klä på mig min jacka, skor och hjälm. Jag går ut och låser efter mig och låser upp min cykel sen börjar cykla till skolan. När jag är framme låser jag cykeln och går in i min skola. Jag öppnar mitt skåp och och lägger in min väska i skåpet och tar ut min matteappen och tittar på mitt schema och ser att min lektion börjar 08.00. Jag går upp till mitt klassrum. Min första lektion är matte. Jag tycker inte om matte så jätte mycket men det är helt okej. Efter matten har vi rast som börjar 09.15 och slutar 10.00. På rasten leker vi en lek där det är två personer som ska fånga alla andra och om man blir fångad ska man också fånga personer på vår skolgård. Efter rasten ska vi gå till biblioteket på vår skola och läsa. Jag läser en bok som heter dagbok för alla mina fans femte hjulet. Jag gillar att läsa dagbok för alla mina fans och har några hemma. I biblioteket går jag och sätter mig vid ett bord med några andra och läser. När klockan är 10:30 lånar jag min bok och går tillbaka till klassrummet. Nu har jag so och på so har vi börjat med religion. När klockan är 11.30 går jag ner till matsalen. Utanför matsalen har dom satt tejp så man inte står för nära. Idag är det blomkålssoppa men den var inte så god så jag åt mackor istället. Efter jag har ätit har jag rast. På rasten leker vi samma sak som vi gjorde på första rasten. När klockan är 12.30 slutar vår rast och då har vi idrott. På idrotten har vi orientering då ska man följa efter vår idrottslärare och visa på kartan var vi är. När klockan är 13.30 slutar idrotten och då har vi en kvarts rast och sen har jag syslöjd. På slöjden gör vi byxor och jag håller på med att fixa resåren på mina byxor. När klockan är 15.05 slutar vi för dagen och jag går upp till mitt skåp. När jag tagit min ryggsäck går jag till min cykel och låser upp den och börjar cykla. När jag är hemma går jag på toaletten. Efter jag har varit på toaletten gör jag mellanmål som är mjölk och flingor. När jag ätit upp går jag till min dator och börjar spela ett spel som heter scrap mechanic med min kompis. När klockan är 17.30 äter vi middag. Till middag äter vi spenatsoppa med mackor in ungen. Efter det tar jag på mig mina träningskläder för jag ska ha mountainbike som jag går på som min mamma också går på.. Jag när klockan är 17.40 lastar vi på allt vi behöver sen åker vi. Där vi kör mountainbike ligger i Harbro. När vi kommer fram är det mycket folk där. Jag hjälper min mamma att ta ner våra cyklar från taket. När klockan är 18.20 samlas vi ihop gruppen. När alla har kommit börjar vi cykla. Vi börjar att köra ut på ett fält sen svänger vi på en väg som tar oss till en sjö. Vi kör bredvid sjön på en stig. Efter ett tag har vi kommit till Lida och där kör vi upp för skidbacken och sen börjar vi köra tillbaka. När vi är framme väntar min mamma. Jag hjälper min mamma att ta upp cykeln på taket och sen åker vi hem. När vi kommit hem duschar jag och efter det gör jag en smoothie och dricker upp. När jag borstat tänderna och vart på toaletten går jag och lägger mig.

15 juni 2020

Ludvig