Berättat av Sally
Född 2007. Skogskällan. 6B.
📆 Vilken dag vill du berätta om?
08.05.2020
💬 Om du vill, berätta lite om dig själv och vad du tycker om att göra
Jag heter Sally och jag är tretton år. Jag bor i Huddinge som är en förort till Stockholm. Mina föräldrar är skilda och jag bor varannan vecka. Jag går på innebandy två gånger i veckan, men nu på grund av coronaviruset har vi en fysträning utomhus och en innebandyträning på en innebandyplan utomhus. På fritiden brukar jag också träffa mina kompisar. Jag tycker också om att baka, speciellt kladdkaka och chokladbollar! Min favoritmat är sushi, speciellt så gillar jag de som heter korianderrullar. Mina favoritfärger är ljusgul, ljusblå och ljuslila.
✏️ Berätta om en dag i ditt liv
Jag vaknar på morgonen av att mitt larm ringer 06:30. När jag har vaknat så sköljer jag mitt hår så att det inte är lika rufsigt och inte står åt att alla håll. När jag har sköljt och torkat mitt hår med en handduk sedan så går jag in på mitt rum och borstar mitt hår. Efter det så bäddar jag min säng med fyra kuddar en är grå och fluffig, en vit och fluffig, en grön som är len men inte fluffig och en rosa/lila kudde som inte är fluffig eller len. När jag har bäddat min säng så byter jag om och idag hade jag på mig ett par mörkblåa jeans som är lite pösiga, ett svart skärp, en ljuslila T-shirt där det står ”Silence” med röda och svarta bokstäver och sedan står det med lite mindre svart text ”is deafing”, jag har också vita strumpor. När jag har bytt om så stoppar jag in mina linser eftersom att jag har lite synfel. Sedan så sätter jag i mina kvinnotecken örhängen. Efter det så sätter jag upp mitt hår i en tofs och sätter på ljuslila hårspännen och cremevita hårnålar för att hålla mitt hår uppe i en tofs. Sen sätter jag på mig min höraparat eftersom att jag har en hörselnedsättning på mitt vänstra öra. Efter att jag har gjort det så böjer jag mina ögonfransar med min ögonfransböjare och sätter på mascara. Sedan så går jag ner och gör frukost idag så gjorde jag toast med ost, stekt ägg och juice. När jag har ätit upp så borstar jag tänderna, jag borstar först tänderna med en vanlig eltandborste och sedan byter jag tandborstehuvud till en som är lite mindre eftersom att jag har tandställning och måste borsta med båda. När jag är klar så sätter jag på mina zebramönstrade converese och låser upp min cykel. När jag cyklar är klockan 07:45 och jag börjar 08:10. När jag kommer till skolan så har vi idrott sedan rast, bild, matte, lunch och rast, engelska, svenska och sist NO vi slutar 14:40. Jag och mina kompisar ska sova över så vi cyklade ner till Huddinge centrum och köpte jordgubbar, nutella, pringles, cheez cruncherz och coca cola zero. Sedan så cyklade jag till min mamma och hämtade min kamera,
där bilden kommer ut så fort man har tagit bilden, medans mina kompisar gick och packade saker till att vi skulle sova över. Vi mötes sedan och cyklade hem till min pappa. Vi satt på min altan och pratade vi gjorde också tiktoks vilket är en app där man lägger ut videos. Sedan så spelade vi lite kort. När vi skulle äta middag så åt vi kycklingspett, potatissallad, fetaostkräm och lite annat. Till middagen så drack vi fanta exotic. Efter att vi hade ätit så cyklade vi till ett berg nära där jag bor och lyssnade på musik, tog bilder, dansade och hade det jättemysigt. Efter ett tag så cyklade vi hem men vi tog också lite bilder och filmade lite videos. När vi kom hem så bäddade vi sängarna. Sedan så duschade jag och sen gjorde vi alla tillsammans ansiktsvård. Efter det så kollade vi på en film och åt det vi hade köpt. Sedan så satt vi och pratade och kollade på våra mobiler. Efter det så borstade vi tänderna och gick och la oss.
Publicerat
15 juni 2020
Berättat av
Sally
Licens
CC BY
Arkivkod
M1:1/00500
Insamling
Mitt liv – en dag i mitt liv
Skola
Skogskällan
Klass
6B
Berättelsens position
Se alla berättelser på kartaIf you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.
6611 elever har deltagit! – delta med din klass!
Låt barnen berätta för framtiden. Det är enkelt att använda Mitt liv i undervisningen. Eleven får en unik kod och fyller själv in sitt bidrag. Du som lärare skickar sedan in det med ett knapptryck.